| کد خبر: 57176 |

بی رمقی بخش حمل و نقل از مقررات سخت گیرانه و فرسودگی ناوگان

تین نیوز | یک کارشناس بخش حمل و نقل با اشاره به سن بالای ناوگان فعلی حمل و نقل زمینی، تصریح کرد: ناوگان ما از تکنولوژی روز، دور است و از این رو مصرف سوخت بالایی دارند.
 
محمدمهدی راسخ افزود: دولت باید برای بازسازی و ساماندهی ناوگان حمل و نقل زمینی تلاش کند چراکه توسعه، بدون داشتن صنعت حمل و نقل، آن هم برای کشوری مانند ایران که از موقعیت استراتژیک برخوردار است، انجام نمی‌شود.
 
این کارشناس حمل و نقل اظهار کرد: به دلیل دیدگاه‌هایی که اوایل انقلاب وجود داشت، عموما ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در اختیار رانندگان قرار گرفت و اکنون شرکت‌های قوی که داراری وسایل حمل و نقل قابل ملاحظه باشند در ایران وجود ندارد و از این رو شرکتهای حمل و نقل ما توانایی لازم برای عقد قرارداد و تعهدات بلند مدت ندارند.
 
به گفته او، فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل زمینی بر حمل و نقل بین المللی و ترانزیت کشور تاثیر مستقیم دارد.
 
راسخ گفت: اگر در روند بازسازی ناوگان، شرایط به گونه‌ای در نظر گرفته شود که شرکت های حمل و نقل به اجازه و تسهیلات تهیه ناوگان دست پیدا کنند و بتوانند با تهیه و توسعه ناوگان، در رقابت های بین المللی حضور فعال داشته باشند بی‌شک آثار مثبت سیاسی و اقتصادی برای ایران به همراه خواهد داشت.
 
ویبا اشاره به معقول و روزآمد نبودن تولید داخلی در سال های اخیر، تصریح کرد: در این سال ها واردات نیز به صورت جامع و هدفمند انجام نشده است و همین مساله موجب شده تا ناوگان حمل و نقل زمینی کشور، فرسوده و دور از تکنولوژی باشد.
 
عضو سابق اتاق بازرگانی تهران در ادامه به مشکلاتی که قوانین و مقررات برای این حوزه ایجاد کرده است پرداخت و گفت: تاکنون تخلفاتی در این حوزه انجام شده و به تبع آن قوانین و مقررات سخت‌گیرانه‌ای وضع شده است.
 
وی ادامه داد: سابقه واردات کالاهایی با عنوان جعلی و یا کالاهایی که با نام ترانزیت وارد شده ولی در داخل کشور تخلیه می‌شوند، وجود دارد و  رخ دادن چنین مسائلی موجب شده است تا مقرات بسیار سخت گیرانه‌ای برای کل ترانزیت ایجاد شود.
 
راسخ با بیان مثالی درخصوص اینکه برای مقابله با رانندگانی که سرعت مجاز را رعایت نمی‌کنند، نمی‌توان همه جاده ها را پر پیچ و خم ساخت، افزود: امیدواریم که در قوانین جدید، این مقررات بازنگری شوند و نگاه مثبتی به کلیت حمل و نقل به وجود بیاید تا برخورد و سخت‌گیری تنها به متخلفان محدود شود.
 
وی تاکید کرد: برخوردهای سخت‌‌گیرانه درخصوص بخش حمل و نقل، به صرف اینکه برخی تخلف می‌کنند، درحقیقت نوعی محروم کردن کشور از درآمدهایی است که می تواند از این صنعت داشته باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.