| کد خبر: 57154 |

بلیت قطار گران نمی‌شود

تین نیوز | قائم مقام مدیرعامل راه‌آهن با بیان این‌که بعید می‌دانم بلیت قطار در تابستان امسال گران شود از تشکیل شرکت قطارهای حومه‌ای در سال جاری خبر داد و گفت:‌ منابع مورد نیاز این شرکت توسط دولت تامین می‌شود.
 
احمد خدایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بلیت قطارهای حومه‌ای در کشور نسبت به بلیت مترو و تاکسی بسیار پایین است اما با این حال احتمال افزایش قیمت در بخش وجود ندارد.
 
وی با بیان این‌که قیمت بلیت قطار مسیر به مسیر متفاوت بوده و بستگی به استقبال مردم دارد، تصریح کرد:‌شرکت‌های بخش خصوصی و صاحبان واگن پیشنهاداتی را برای افزایش قیمت بلیت به راه‌آهن ارائه می‌دهند و ما نیز این پیشنهادات را بررسی می‌کنیم.
 
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا بخش خصوصی اخیرا پیشنهادی برای افزایش قیمت بلیت قطار به راه‌آهن داده است، افزود: بله آنها پیشنهاداتی در این زمینه ارائه کرده‌اند و در حال بررسی این درخواست‌ها هستیم، ولی بعید می دانم در تابستان افزایش قیمت داشته باشیم.
 
قائم مقام مدیرعامل راه‌آهن در عین حال بیان کرد: ممکن است برای بعضی قطارها به دلیل استقبال مردم و این‌که خواستار افزایش کیفیت هستند، افزایش قیمت داشته باشیم. مانند "قطار زندگی" که با استقبال خوبی روبرو شده است، چنانچه چنین قطارهایی توسط شرکت‌ها راه‌اندازی شود قیمت متناسب با ظرفیت و کیفیت تعیین می‌شود.
 
خدایی با تاکید بر یان‌که سیاست کلی برای افزایش قیمت بلیت قطار نداریم در واکنش به این‌که شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مانند رجا از قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای راضی نیستند و همواره اعلام می‌کنند در این بخش زیانده هستند، افزود: قطارهای حومه‌ای زیانده هستند و اخیرا وزارت راه و شهرسازی اقدام به تشکیل شرکت قطارهای حومه‌ای در قالب شرکت راه‌آهن کرده است تا به این ترتیب در این بخش به‌طور کامل دولت سرویس و خدمات را ارائه دهد.
 
وی با بیان این‌که ایجاد این شرکت در حال اقدام است در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا این شرکت امسال تشکیل می‌شود گفت: ایجاد شرکت قطارهای حومه‌ای امسال عملیاتی خواهد شد.
 
عضو هیئت مدیره راه‌آهن یادآور شد: هم‌اکنون ساختار پروژه قطارهای حومه‌ای از طریق راه‌آهن در حال پیگیری است و منابع مورد نیاز آن از منابع دولتی تامین خواهد شد.
 
خدایی در ادامه با بیان این‌که ضریب اشغال قطار حومه‌ای تهران-قم 35 درصد است، بیان کرد: محدودیتی برای قطارهای حومه‌ای قائل نیستیم و بخشی از ناوگان شبکه ریلی به همین قطارها اختصاص یافته است. قطارهای خودکششی به دلیل تهویه و خدمات مناسب جزو بهترین ناوگا قاطرهای شبکه ریلی به شمار می‌آیند.
 
وی با تاکید بر این‌که بسته به میزان استقبال مردم تعداد قطارهای حومه‌ای را افزایش می‌دهیم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تهران از چهار طرف به سمت پرند، قم، ورامین و هشتگرد سرویس قطار حومه‌ای می‌دهد. اگر از سمت هشتگردد به سمت قزوین سرویس‌هایی را به شکل حومه‌ای روزانه پرتردد بخواهد نه مسافرات‌های بلند خانوادگی طبیعتا قزوین تبدیل به نقطه‌ای می‌شود که راه‌آهن قطار حومه‌ای را برای آن راه‌اندازی خواهد کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.