| کد خبر: 57125 |

بیمه‌شدن شناورهای صیادی و تجاری فعال استان بوشهر الزامی شد

تین نیوز | بر اساس مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر، تمام شناورهای صیادی و تجاری فعال در سطح استان بوشهر تا ۳ ماه آینده باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.
 
نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برگزار و مقرر شد تمام شناورهای صیادی و تجاری فعال در سطح استان بوشهر تا ۳ ماه آینده باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و هیچ شناوری بدون داشتن بیمه نامه اجازه تردد نداشته باشد ضمن اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی، شیلات و فرمانداران استان مسئول رسیدگی به این مصوبه شدند.
 
بر اساس مصوبات این نشست مقرر شد کمیته‌ای متشکل از ادارات کل بنادر و دریانوردی، شیلات، فرمانداری‌های شهرستان‌های ساحلی، جمعیت هلال احمر، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه بوشهر، آتش نشانی و مدیریت بحران تشکیل و نسبت به کنترل ضوابط ایمنی و آتش‌نشانی و تطبیق ساختار فیزیکی جایگاه‌های عرضه سوخت شناورها با رعایت الزامات قانونی در تمام اسکله‌های سطح استان اقدام کنند.
 
همچنین مقرر شد تعمیرات شناورها اعم از تجاری و صیادی، سبک، سنگین و تفریحی خارج از محدوده اسکله‌ها و در مکان مشخص با مجوز اداره کل بنادر و دریانوردی و شیلات استان انجام شود.
 
ادارات کل بنادر و دریانوردی و شیلات استان موظف شدند وضعیت ایمنی هر شناور را بررسی و شناورهایی که رعایت ضوابط ایمنی را نکرده است از صدور مجوز به آنها جلوگیری و به هیچ عنوان مجوز خروج به آنان داده نشود و اداره کل بنادر و دریانوردی گزارش برنامه زمان بندی تمام بنادری که در دستور کار اجرای شبکه رینگی ثابت و سیستم مانیتورینگ اطفای حریق باشد به معاونت امور عمرانی استانداری ارسال کند.
 
در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر مقرر شد مانور نقطه صفر در بنادری که در استان به شبکه رینگی ثابت و سیستم مانیتورینگ اطفای حریق مجهز شده‌اند به منظور بررسی، کنترل و عملکرد تجهیزات برگزار شود.
 
کنترل نکات فنی و ایمنی و همچنین آسیب شناسی در اسکله ها برای اولویت بندی مشکلات و ارائه در جلسه آینده شورای هماهنگی مدیریت بحران، مکانیزم آموزش های ایمنی و اجرای دوره‌های اجباری برای پرسنل اسکله‌ها و مالکین شناورها، لنجداران، ملوانان و خدمه، ساماندهی و ایمنی اسکله‌ها و شناورهای صیادی و تجاری در مراکز شهرستان‌های ساحلی خصوصا شهرهای گناوه و دیلم، استفاده از ظرفیت تریبون های نماز جمله در خصوص گسترش فرهنگ بیمه و ساخت برنامه‌های آموزشی و فرهنگ سازی و نشست با نمایندگان و کارشناسان بیمه، بنادر و دریانوردی، شیلات در راستای سیاست‌های پیشگیری برای جلوگیری از بروز حوادث، از دیگر مصوبات نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.