| کد خبر: 57084 |

توسعه ایستگاه های راه آهن محرکی در جهت توسعه شهری

تین نیوز | مدیركل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیر بنایی راه آهن با بیان اینكه ۴ رویكرد اصلی در قرارداد توسعه ایستگاه‌های راه آهن ایران با فرانسه مدنظر بوده است، بازآفرینی ایستگاه ها را محركی در جهت توسعه شهری بر شمرد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ وحید علی قارداشی مدیركل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیر بنایی راه آهن، در مراسم امضای بزرگترین قرارداد توسعه ایستگاه‌های راه آهن ایران با فرانسه با اشاره به رویكردهای مطالعاتی این طرح گفت: توسعه ایستگاه های چند وجهی، توسعه بر مبنای حمل و نقل همگانی، پوشش راه آهن های تندرو و پوشش راه آهن های حومه ای از جمله رویكردهای اساسی در مطالعات صورت گرفته در این زمینه بوده است.

وی افزود: جانمایی ایستگاه‌های راه آهن جدید شهر تهران در حوزه شهری تهران بزرگ با هدف افزایش دسترسی ریلی، طراحی ایستگاه چند وجهی شهر تهران برای دسترسی بین انواع مدل‌های حمل و نقلی درون و برون شهری و جانمایی و طراحی ایستگاه راه آهن تندرو شهری تهران به عنوان مبدا شبكه راه آهن تندرو از جمله سرفصل‌های اساسی قرارداد راه آهن ایران و شركت AREP است.

علی قارداشی افزود: بهینه سازی محوطه ایستگاه تهران با رویكرد ساخت یك ایستگاه و سایت مدرن به عنوان محرك بازآفرینی شهری حوزه پیرامون ایستگاه راه آهن تهران از دیگر مفاد مورد نظر در قرارداد است.

وی با بیان اینكه طراحی ایستگاه چندوجهی مشهد با هدف دسترسی آسان بین انواع مدل‌های حمل و نقل درون شهری و برون شهری و ایجاد امكان پذیرایی از قطارهای برقی تهران- مشهد، بهینه‌سازی طرح جامع محوطه ایستگاه راه‌آهن مشهد با رویكرد توسعه سایت ایستگاه راه آهن مشهد و بررسی و طراحی ترمینال ۲ ایستگاه راه آهن این شهر پس از طراحی ایستگاه راه آهن تهران مدنظر خواهد بود گفت: این اقدامات در راستای بازآفرینی این ایستگاه برای تبدیل ایستگاه محرك به منظور توسعه شهر خواهد بود .

علی قارداشی خاطرنشان كرد: بهینه سازی محوطه ایستگاه راه آهن قم با رویكرد توسعه سایت ایستگاه راه‌آهن قم و اتصال مستقیم از طریق باغ‌راه به حرم حضرت معصومه و ارتقای ایستگاه كنونی قم برای پذیرایی از قطارهای حومه‌ای تهران و قطارهای تندروی تهران- قم- اصفهان از سرفصل‌های دیگر قرارداد راه‌آهن ایران و طراح فرانسوی است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.