| کد خبر: 57080 |

افزایش ۳۴درصدی پروازهای خارجی در فرودگاه شیراز طی بهار ۹۴

تین نیوز | مدیركل فرودگاه‌های استان فارس از احداث ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین‌المللی شیراز با اعتبار یكصد میلیارد تومان از محل اعتبارات شركت فرودگاه‌های كشور خبر داد و گفت: این ترمینال در زمینی به مساحت 21 هزار مترمربع ساخته می‌شود كه در حال حاضر تجهیز كارگاه توسط پیمانكار صورت گرفته و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

به‌گزارش روابط‌عمومی تین نیوز از فرودگاه‌های استان فارس؛ رضا بدیعی‌فرد با بیان اینكه عملیات ساخت‌وساز در ترمینال داخلی فرودگاه شیراز نیز تا یك ماه دیگر به پایان می‌رسد، افزود: ساخت این ترمینال توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی صورت گرفته و قرار بود طبق قرارداد، حدود یك سال قبل به پایان برسد اما برای رفاه حال مسافران به‌صورت ناقص به بهره‌برداری رسید و امید است تا یك ماه دیگر به‌طور كامل عملیات ساخت‌وساز در این ترمینال پایان یابد.
مدیركل فرودگاه‌های استان فارس در ادامه به فعالیت 17 شركت هواپیمایی در فارس اشاره كرد و گفت: در حال حاضر در فرودگاه شیراز 12 شركت هواپیمایی داخلی و 5 شركت هواپیمایی خارجی فعالیت می‌كنند كه از نظر تعداد پروازها، شركت هواپیمایی آسمان سهم 38 درصدی را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، شركت هواپیمایی ایران ایر 10 درصد از حجم پروازها و 11 درصد از جابجایی مسافران را به خود اختصاص داده و سایر شركت‌های هواپیمایی نیز از 6 تا یك درصد حجم پروازی را دارند.

بدیعی‌فرد اضافه كرد: در خرداد ماه گذشته تعداد پروازهای انجام شده در فرودگاه شیراز به یك‌هزار و 246 پرواز رسید و 119 هزار و 286 نفر مسافر نیز جابجا شده‌اند.

وی در ادامه گفت: طبق آمار، پروازهای داخلی در بهار 94 با 17 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه شد. همچنین در این مدت پروازهای خارجی افزایش 34 درصدی داشته است.

مدیركل فرودگاه های استان فارس با بیان اینكه در بهار 94 جابجایی مسافران داخلی ۱۱.۳ درصد نسبت به بهار 93 افزایش داشته است، افزود: در این مدت و در بحث جابجایی مسافر خارجی، كاهش ۷.۳ درصدی را شاهد بودیم كه این كاهش به دلیل ابطال پروازهای سفر عمره مفرده است.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به بدهی شركت‌های هواپیمایی گفت: متاسفانه طی سنوات گذشته مطالبات فرودگاه شیراز وصول نشده‌است و این رقم به 10 میلیارد تومان می‌رسد كه عمده آن مربوط به بدهی شركت‌های هواپیمایی است.

بدیعی‌فرد همچنین اضافه كرد: در حال حاضر12 پروژه عمرانی در فرودگاه شیراز فعال است كه از مهمترین آنها می‌توان به طرح توسعه پاركینگ هواپیما، بهسازی و نوسازی تجهیزات ترمینال، تكمیل كانال انرژی ترمینال داخلی و... اشاره كرد.

مدیركل فرودگاه‌های فارس اضافه كرد: به‌دلیل پراكندگی ابنیه و تاسیسات در فرودگاه شیراز به نوعی شاهد افزایش هزینه‌ها هستیم و در حال حاضر مباحث مالی یكی از چالش‌های جدی این فرودگاه محسوب می‌شود كه باید به درستی مدیریت شود.

وی ادامه داد: با توجه به روند طرح های عمرانی در دست اجرا به منظور تامین اعتبار مالی این پروژه ها، وصول مطالبات، كاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای فرودگاهی باید در اولویت قرار گیرد .

وی همچنین از ارتقا سطح خدمات فرودگاهی به شركت‌های هواپیمایی فعال در فرودگاه خبر داد و اظهار امیدواری کرد: اكثر مشكلات مذكور هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

بدیعی‌فرد در ادامه در خصوص توسعه فرودگاه های اقماری استان، گفت: ترمینال فرودگاه لامرد در دست ساخت است كه تا پایان سال 93 حدود 4 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است و در حال حاضر نیز 5 میلیارد تومان از اعتبارات شركت فرودگاه‌های كشور و 5 میلیارد تومان نیز از طرف استان و وزارت راه به صورت مشترك به ساخت این ترمینال اختصاص یافته است.

وی در خصوص فعالیت و توسعه دیگر فرودگاه‌های اقماری استان نیز گفت: فرودگاه‌های جهرم و فسا به‌دلیل نزدیكی با فرودگاه شیراز از نظر اقتصادی و عملیاتی توجیه‌پذیر نیستند و شركت‌های هواپیمایی هم رغبتی برای برقراری پرواز در این فرودگاه‌ها ندارند از این رو می‌توان از این فرودگاه‌ها در زمان بحران و یا اجرای پروازهای آموزشی و تفریحی و حتی كارگو استفاده كرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.