| کد خبر: 56994 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ رفع اختلاف میان وزارت نفت و سازمان استاندارد

تین نیوز | "سازمان استاندارد، موانع بررسی کیفیت بنزین را به دولت گزارش دهد." این گفته سخنگوی کمیسیون انرژی است که در واکنش به انتشار خبر جلوگیری وزارت نفت از ارزیابی کیفیت بنزین وارداتی از سوی سازمان ملی استاندارد، به آن پرداخته است.

مشاور ارشد رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در گفتگو با تین نیوز، در این رابطه گفت: با رایزنی های صورت گرفته، پس از این، اختلاف نظر میان وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد ایران وجود نخواهد داشت.

امید علی مسعودی افزود: ریاست سازمان ملی استاندارد با درایت و گفتگو موانع موجود در این بخش از میان برداشته شده و هر اختلاف نظری را با ایجاد تعامل بین بخشی از میان بر می دارد. لذا در حال حاضر روند آزمایش بر روی بنزین وارداتی در آزمایشگاه های این سازمان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شورای عالی استاندارد پس از 9 سال مجددا احیا شد، تصریح کرد: در دولت دهم نظارت بر سوخت های وارداتی بر عهده وزارت نفت گذاشته شده بود که با روی کار آمدن دولت یازدهم این وظیفه ذاتی بار دیگر در جایگاه درست خود قرار گرفت.

وی گفت: پس از هر تغییری معمولا زمان خاصی نیاز است تا زیر ساخت ها آماده شده و به اجرا گذاشته شوند، این روند نظارت بر کیفیت بنزین نیز صدق می کند و طبیعتا بر اساس تکلیف نمونه برداری و پایش و نظارت بر کیفیت سوخت همزمان با احیای شورای عالی استاندارد در آزمایشگاه های این سازمان آغاز شده است.

به گفته مسعودی، در حال حاضر همکاری و تعامل خوبی بین سازمان ملی استاندارد و وزارت نفت حاکم بوده و نمونه برداری و آزمایش بنزین های وارداتی در آزمایشگاه های این دو مجموعه در حال انجام است. قطعا پس از جمع بندی نهایی گزارش آن به مجلس نیز ارائه می شود.

وی تاکید کرد: آزمایشات مراحل عادی خود را طی می کند و همکاری دو جانبه مطلوبی نیز در این بخش شکل گرفته است. چنانچه مشاهده می شود با تلاش های انجام شده کیفیت هوای تهران نسبت به سالهای گذشته بهتر شده است.

مشاور ارشد رئیس سازمان ملی استاندارد، گفت: سازمان علاوه بر همکاری نزدیک با وزارت نفت، تعامل خوبی با سازمان محیط زیست در قالب امضاء تفاهم نامه دارد و بر آن است تا با افزایش همکاری با سازمان های فعال در بخش حامل های انرژی از تجربیات آنها در این حوزه استفاده کند.

مسعودی با تاکید بر همکاری خوب با وزارت نفت افزود: پس از این در خصوص ارزیابی کیفیت سوخت های وارداتی اختلاف نظری را شاهد نخواهیم بود.

حسین خامکانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفته بود، طرح موضوع از سازمان استاندارد پذیرفته نیست چراکه در صورت صحت باید به دولت گزارش دهد. وظیفه‌ سازمان ملی استاندارد این است که اگر دستگاهی مانع از  تعهدات ذاتی آن شد مراتب را گزارش کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.