| کد خبر: 56943 |

سرعت بخشی به عملیات گردش کالا در بنادر

وبلاگ تین نیوز، جلیل اسلامی | استقرار تجهیزات بندری مدرن در بنادر برای تخلیه و بارگیری انواع كالا، توسعه زیرساخت های بندری با اجرای طرح های توسعه، اصلاح روندهای موجود در فرایند ورود و خروج كالا و مكانیزه نمودن فعالیت های بندری از جمله اقداماتی است كه طی سال های اخیر در بنادر صورت گرفته است. 

این اقدامات باعث سرعت بخشی به عملیات گردش کالا در بنادر و رفع مشکلات تخلیه و بارگیری شده است. 
هماهنگی با سایر ارگان های ذیربط در بنادر جهت ایجاد مراكز تك-پنجره نیز از جمله اقدامات سازمان در جهت تسریع در ارائه خدمات به مشتریان است كه از طریق برگزاری جلسات منظم در سازمان و بنادر با حضور مسئولین بلند پایه سازمان در حال پیگیری می باشد. 

بر این اساس مدت زمان انتظار کشتی ها در سال 93 نسبت به سال 92 به میزان 32 درصد کاهش داشته است و این موضوع شاخص مطلوبی برای عملیات بندری تلقی می گردد. 

این د رحالی است که در ابتدای هر سال، اهداف كلان سازمان در هیات عامل تصویب و به آحاد سازمانی در تهران و بنادر ابلاغ می گردد، اهداف كلانی كه در سازمان به تصویب می رسد در جهت اهداف اسناد بالادستی از جمله برنامه توسعه اقتصادی، چشم انداز بیست ساله و سیاست های وزارتخانه متبوع می باشد. 

یكی از اهداف سازمان در سال 94 ارتقاء ظرفیت بنادر است که برای ارتقای ظرفیت بنادر در بخش های مختلف از جمله زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری برنامه های كوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی را مدنظر دارد كه برخی از این طرح های از سال های گذشته آغاز و بر اساس برنامه زمان بندی در حال اجراست. 

یكی از این طرح ها، تكمیل طرح های توسعه بنادر است، سازمان برای تمامی بنادر خود دارای طرح توسعه است كه با توجه به متقتضیات هر بندر طراحی و در حال اجرا است، این ظرفیت در بخش های كانتینری و غیر كانتینری در حال ارتقاست. 

افزایش ظرفیت اسمی بنادر كشور به 210 میلیون تن در سال 94 و همچنین ارتقای توان كانتینری بنادر كشور به 7 میلیون TEU از جمله اهداف كلان سازمان در سال 94 می باشد كه معاونت بندری نیز در حال انجام اقدامات لازم است. 

ساماندهی و توسعه حمل و نقل مسافری نیز از جمله طرح ها و پروژه هایی است كه در سال 93 در اولویت اقدامات سازمان قرار گرفت و در سال 94 نیز پی گیری خواهد شد. 

افزایش مسافرت های دریایی از 16 میلیون سفر به 17 میلیون سفر در سال 94 را از دیگر برنامه های سازمان بنادر است، بهبود فضای كسب و كار در بنادر جهت سرمایه گذاری بخش غیر دولتی و نیز آماده سازی زمینه برای از سرگیری فعالیت خطوط كشتیرانی خارجی نیز از جمله اولویت های سازمان در سال 94 است.

برگرفته از خبر تین نیوز

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.