| کد خبر: 54746 |

مشکل بیمه کشتی های کروز به آبهای کشور رفع می شود

تین نیوز | با همکاری مشترک شرکت بیمه ای ترک و ایرانی، مشکل بیمه کشتی های کروز برای ورود به آبهای ایران بر طرف می شود.
 
رئیس جامعه تورگردانان ایران و مدیرعامل دفتر خدمات مسافرتی پاسارگاد تور گفت: در دنیا یکی ازمهمترین بخش گردشگران ورودی به کشورها را گردشگرانی تشکیل می دهند که از طریق کشتی های کروز سفر می کنند.

ابراهیم پورفرج، گفت: ایران نیز از پتانسیل بالایی برای جذب این کشتی های کروز در جنوب کشور برخوردار است.

پورفرج اذعان داشت: همچنین در بنادر جنوبی کشور امکانات و زیرساخت های لازم برای پهلوگیری این کشتی های کروز نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته چندین مرتبه شاهد ورود کشتی های کروز به آبهای کشور بودیم، خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر به دلیل مشکلات سیاسی حاکم بر کشور و تحریم های اعمال شده از سوی سایر کشورها، ورود کشتی های کروز به بندرگاه های ایران متوقف شده است.

رئیس جامعه تورگردان ایران یکی از مهمترین مشکلات فعلی بر سر راه ورود کشتی های کروز به آبهای کشور را عدم وجود شرکت بیمه کننده عنوان کرد.

به گفته وی، به منظور رفع این مشکل با پیگیریهای انجام شده از سوی دفتر خدمات مسافرتی پاسارگاد تور قرار است با همکاری مشترک شرکت بیمه ای "مارماسیستانس" متعلق به کشور ترکیه و نیز شرکت بیمه نوبل ایران، کشتی های کروز ورودی به آبهای ایران را بیمه کنند.

مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی پاسارگاد تور اذعان داشت: به زودی تفاهم نامه این همکاری بین دو شرکت ترک و ایرانی به امضا خواهد رسید.

وی یادآور شد: بنابراین با رفع مشکل عدم بیمه کشتی های کروز می توانیم به راحتی اقدام به جذب کشتی های کروز به آبهای کشور کنیم.

پورفرج تصریح کرد: هم اکنون تعداد زیادی کشتی کروز به ویژه از کشورهای اروپایی وارد آبهای اقیانوس هند می شوند که می توان یکی از مقصد های آنها را ایران تعیین کرد.

رئیس جامعه تورگردانان ایران خاطرنشان کرد: این کشتی های کروز می توانند در بندر عباس، کیش و یا بوشهر پهلوگیری کنند.

به گفته وی، پس از بازدید گردشگران از محل پهلوگیری کشتی می توان با انجام برنامه ریزی های هماهنگ، تور بازدید از شهرهای تاریخی شیراز، اصفهان و ... را برای آنها برگزار کرد.

وی تاکید کرد: ورود گردشگران خارجی به کشور از طریق کشتی های کروز باعث خواهد تا به تدریج مردم ایران نیز با فرهنگ سفرهای دریایی بیش از پیش آشنا شوند.

پورفرج گفت: همین امر این زمینه این را فراهم خواهد کرد تا سرمایه گذاران بخش خصوصی داخل کشور نیز نسبت به خرید شناورهای مسافری و به کارگیری آن در آبهای داخلی ترغیب شوند.

مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی پاسارگاد تور اظهار امیدواری کرد: با رفع مشکل بیمه کشتی های کروز از امسال شاهد ورود گردشگران خارجی به کشور از طریق این کشتیها باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.