| کد خبر: 54743 |

احتمال افزایش سقف وام مسکن تا ۵۰ درصد ارزش ملک

تین نیوز | مدیرعامل بانک مسکن گفت: صندوق پس‌انداز مسکن یکم برگرفته از تجربیات کشورهای توسعه‌یافته به خصوص آلمان است.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدهاشم بت‌شکن در مراسم رونمایی از حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم که صبح امروز سه‌شنبه ۱۹ خرداد ‌ با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان این وزارت و ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در شعبه مستقل مرکزی بانک مسکن برگزار شد گفت: بانک مسکن توانست با کمک بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار به کسب و کار حقیقی خود در حوزه مسکن برگردد.
 
مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به استمهال ۱۰ ساله خطوط اعتباری مسکن مهر ادامه داد:‌ حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم برگرفته از تجربیات کشورهای توسعه‌یافته در این زمینه به خصوص آلمان و بهره گیری از نظرات کارشناسان و طراحان مدل‌های اقتصادی بانک مسکن بر اساس مدل‌سازی و الگوریتم‌سازی، عملیاتی شده است.
 
وی هدف از راه‌اندازی این صندوق را خانه‌دار شدن اقشار متوسط عنوان و اظهار کرد: از دیگر اهداف این حساب، تشویق مردم به پس‌انداز کردن و خانه‌دار شدن از طریق رژیم پس‌انداز است.
 
رئیس هیئت مدیره بانک مسکن با اشاره به تلاش این بانک برای افزایش سقف وام تا ۵۰ درصد ارزش ملک پس از موافقت بانک مرکزی افزود: وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن با سود ۱۴ درصد به متقاضیان واگذار می‌شود و ظرفیت دوگانه خوبی هم برای خرید و هم ساخت و احداث انفرادی مسکن ایجاد کرده است تا هم طرف عرضه و هم طرف تقاضا را پوشش دهد.
 
وی با تأکید بر اینکه بانک مسکن باید نقش اجرای اهداف توسعه‌ای دولت در حوزه مسکن را عملیاتی کند، به مشکلات اقتصادی شبکه بانکی کشور مانند قرار گرفتن تورم در هسته سخت خود، تنگنای مالی و کمبود منابع اشاره و خاطرنشان کرد: نهادسازی مالی با تأکید بر بازار سرمایه یکی از راه‌حل‌های برطرف شدن مشکلات نظام بانکی است.
 
بت‌شکن ادامه داد: بانک مسکن با تأکید بر ۷۵ سال قدمت و داشتن بزرگ‌ترین پرتفوی (دارایی) بانکی میان بانک‌های کشور، می‌تواند پشتیبان این حرکت باشد؛ همچنین راه‌اندازی شرکت‌ها و صندوق‌های پس‌انداز منطقه‌ای برای هر پروژه در هر منطقه از کشور نمونه موفق اقدامات بانک مسکن در حوزه مسکن و ساختمان است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.