| کد خبر: 54728 |

برگزاری چهاردهمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر

◄ " مارینا " و توسعه گردشگری دریایی

تین نیوز | در چهاردهمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی گزارش اقدامات انجام شده در اتاق فکر بنادر بوشهر و امیرآباد مطرح و برای توسعه گردشگری دریایی، پیشنهاد احداث مارینا (پارک شناورهای تفریحی) ارائه شد.

به گزارش تین نیوز، چهاردهمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی، صبح امروز (19 خرداد) با حضور مدیرعامل و روسای کارگروه ها و نمایندگانی از بخش خصوصی، برگزار شد.

در این نشست گزارش اقدامات انجام شده در اتاق فکر بنادر بوشهر و امیرآباد مطرح و درباره تاثیرات افزایش نرخ سوخت بر عملکرد کشتیرانی ها بحث و تبادل نظر شد، همچنین در راستای توسعه گردشگری دریایی پیشنهاد احداث مارینا (پارک شناورهای تفریحی) ارائه شد.

اتاق فکر بندر بوشهر
به گفته راستاد، مدیرکل بنادر استان بوشهر، 16 عصو در اتاق فکر اصلی، 13 عضو در کارگروه بندری و 12 عضو در کارگروه دریایی فعالیت و اعضای غیر ثابت متناسب با موضوعات مطرح شده دعوت می شوند.

وی با اشاره به مهمترین موضوعات مطرح شده در کارگروه بندری گفت: بررسی و ریشه یابی علل توقف طولانی کامیون ها در هنگام خروج و ارائه راه کارهای اصلی، و بررسی علل کندی در فرآیند تشریفات گمرکی ترخیص کالا و همچنین بررسی مشکلات ترانزیت خارجی و داخلی بخشی از موضوعات مطرح شده در کارگروه بندری هستند.

راستاد، به اقدامات انجام شده در کارگروه دریایی اشاره کرد و گفت: کاهش زمان انتظار کشتی های کانتینری در لنگرگاه، ارتقا نرم افزار نماد، جهت رویت صورتحساب های تقریبی توسط شرکت های نمایندگی کشتیرانی و کاهش نیاز به حضور افراد، از موضوعات مطرح شده در این کارگروه هستند.

وی از تسهیل ورود و خروج شناورها در بندر بوشهر خبر داد و گفت: صدور اجازه حرکت با حداقل مدارک، به منظور تسریع در امور سوختگیری کشتی های کانتینری تحت مالکیت شرکت والفجر و کاهش مدت زمان بررسی مدارک خدمه کشتی ها به کمتر از یک ساعت توسط اداره گذرنامه، از دیگر موضوعات مطرح شده در کارگروه دریایی اتاق فکر بندر بوشهر است.

اتاق فکر بندر امیرآباد
به گفته خدمتگزار، مدیر بندر امیرآباد، اتاق فکر بندر امیرآباد در قالب پنج کارگروه دریایی ـ بندری، سرمایه گذاری، توسعه و صنعت، حمل و نقل و آینده پژوهی، کار خود را آغاز و تصمیم سازی و طراحی سیاست ها و یافتن راهکار عملیاتی با استفاده از مکانیزم های اجرایی و پژوهشی، وظیفه اصلی این اتاق است.

خدمتگزار با اشاره به کارگروه دریایی- بندری گفت: بهبود سرویس تایم کشتی ها، بررسی فرآیند آب رسانی و سوخت گیری، بخشی از موضوعات مطرح شده در کارگروه دریایی- بندری هستند ضمن اینکه در جلسات مختلف این کارگروه، موضوعاتی از جمله راه اندازی مرکز هماهنگی عملیات بندری، معرفی فرصت های شغلی، و حضور 24 ساعته ناظرین در بندر پیشنهاد شد.

وی افزود: در کارگروه سرمایه گذاری، مهمترین اقدامات انجام شده عبارت است از تسریع در فرآیند صدور مجوز سرمایه گذاری، تسریع واگذاری اراضی به متقاضی سرمایه گذاری، و بازنگری و اصلاح سرمایه گذاری ها، و ... .

خدمتگزار ضمن تشریح مهمترین اقدامات انجام شده در کارگروه های توسعه و صنعت، حمل و نقل و آینده پژوهی گفت: تاکنون 27 جلسه تشکیل و 32 مصوبه در اتاق فکر بندر امیرآباد انجام شده است.

پیشنهاد احداث "مارینا" در استان های ساحلی
بر اساس این گزارش در راستای توسعه گردشگری دریایی پیشنهاد احداث مارینا (پارک شناورهای تفریحی) از سوی اعضای اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی مطرح شد.

به گفته محمدرضا قادری با توجه به وجود 800 جت اسکی در استان مازندارن و احداث 80 موج شکن در سواحل جنوبی کشور، پتانسیل احداث مارینا برای پارک شناورهای تفریحی وجود دارد و پیشنهاد می شود به منظور توسعه گردشگری دریایی، این موضوع در معاونت دریایی سازمان بنادر مطرح و پیگیری شود.

همچنین در این جلسه مدیرکل بنادر استان بوشهر در خصوص احداث موج شکن ها در سواحل جنوبی کشور گفت: این موج شکن ها بیشتر در مناطق دور افتاده هستند و در اطراف آنها امکانات مورد نیاز از جمله هتل و تاسیسات گردشگری وجود ندارد.

به گفته اعضای حاضر در این نشست وجود شناورهای تفریحی برای توسعه گردشگری دریایی یک ضرورت و لازم است با همکاری سازمان بنادر، شهرداری ها و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری احداث "مارینا" در دستور کار قرار گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.