| کد خبر: 54715 |

آغاز فعالیت‌های ایرباس‌های جدید ماهان / پرواز در مسیر تهران – مشهد و تهران - دبی

تین نیوز | شرکت هواپیمایی ماهان اولین فروند از ۷ ایرباس ۶۰۰-۳۴۰ خریداری شده را در بررسی عملیاتی شدن برای پرواز قرار داد.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سایت سی اچ - اَوییشن، شرکت هواپیمایی ماهان اولین فروند از ۷ ایرباس ۶۰۰-۳۴۰ خریداری شده را در بررسی عملیاتی شدن پرواز قرار داد. این پروازها در مسیرهای تهران – مشهد و تهران - دبی در روز اول ژوئن برنامه ریزی شده است.
 
تحریم‌های در نظر گرفته شده برای جمهوری اسلامی ایران موجب شده است شرکت‌های هواپیمایی این کشور از جمله ماهان نتوانند از کانال‌های مرسوم نسبت به تامین تجهیزات و خرید هواپیما اقدام کنند به همین دلیل ماهان موفق به خریداری این ۷ فروند هواپیما از طریق یک شرکت عراقی شده است.
 
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزارت خزانه‌داری امریکا پیش از این دو شرکت عربی و مالک یکی از این شرکت‌ها را به اتهام کمک در خرید هواپیمای مسافربری دست دوم توسط ایران، تحریم کرد. این دو شرکت که در عراق و امارات مستقرند، بر اساس ادعای وزارت آمریکایی، در خرید این هواپیمای دست دوم به شرکت ایرانی ماهان کمک کرده‌اند.
 
وزارت خزانه‌داری آمریکا همزمان بيانيه اي صادر کرد و جزئیات بیشتری در خصوص افراد تحریم‌شده و همچنین دلیل این اقدام واشنگتن منتشر کرد که این بیانیه با واکنش رئیس سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز مواجه شد.
 
علیرضا جهانگیریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه بیانیه اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره مصادره ۹ فروند هواپیمای جدید خریداری شده مغایر با کنوانسیون‌ها بین‌المللی است گفت: سازمان هواپیمایی و ایرلاین ماهان اقدامات لازم قانونی را انجام خواهند داد و طی هفته‌های آینده نخستین فروند از این هواپیماها در ناوگان هوایی کشور فعال و عملیات می‌شوند.
 
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری نیز 21 اردیبهشت ماه در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ورود ۹ فروند هواپیما به صورت یکجا به کشور در شرایط تحریم شاهکار بود گفت: اصولا حداقل زمانی که برای عملیاتی کردن یک هواپیما صرف می‌شود حدود یک ماه است.
 
حمید حبیبی درباره زمان عملیاتی شدن ۹ فروند هواپیمایی که 18 اردیبهشت ماه وارد ناوگان حمل و نقل هوایی کشور شد، گفت: هر هواپیمایی که وارد ناوگان می شود ابتدا توسط بخش فنی و عملیاتی ایرلاین مورد بررسی قرار می‌گیرد و اطلاعات آنها باید هر چه سریعتر در بانک اطلاعاتی ایرلاین ثبت شود.
 
وی با بیان اینکه مدارک فنی و عملیاتی که حاوی اطلاعات این هواپیماها است نیز وارد کشور شده، ادامه داد: بعد از آماده‌سازی هواپیماها از سوی ایرلاین، عملیات بررسی استاندارد پرواز توسط سازمان هواپیمایی کشوری بررسی می شود که در صورت عدم مشکل گواهینامه پرواز برای آن‌ها صادر خواهد شد.
 
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه این هواپیماها در سه فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران، فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد فرود آمده اند گفت: از این ۹ فروند، ۷ فروند هواپیمای ایرباس ۶۰۰-۳۴۰، یک فروند ایرباس ۳۰۰-۳۴۰ و یک فروند ایرباس ۳۲۱ است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.