| کد خبر: 54714 |

آغاز به کار نمایشگاه عکاسان حامی محیط زیست در ایستگاه متروی چهارراه ولیعصر(عج)

تین نیوز | نمایشگاه عکاسان حامی محیط زیست عصر دیروز با حضور جمعی از مسولان و فعالان حوزه محیط زیست در ایستگاه متروی جهار راه ولیعصر(عج) افتتاح شد.
 
به گزارش تین نیوز از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شركت بهره برداری مترو تهران و حومه، محمد حسین بازگیر معاون اداره كل و رییس محیط زیست تهران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه كه 17 تا 26 خرداد ماه همزمان با هفته جهانی حفاظت از محیط زیست، برگزار شده است، گفت: این هفته همه ساله به همت دوستداران محیط زیست گرامی داشته می شود، امسال هم با شعار «هفت میلیارد رویا و تنها یک سیاره» برنامه های مختلفی برگزار می شود.
 
وی در ادامه با بیان اینكه هفته محیط زیست فرصتی برای بهتر شناختن پیرامون زندگی ما است، افزود: مسائل زیست محیطی دارای اهمیت بالایی هستند اما در جریان امور زندگی بعضا آن را فراموش می كنیم یا كمتر به آن می پردازیم لذا  الویت ما در حفاظت از محیط زیست ارتقای فرهنگ، آشنایی با مفاهیم زیست محیطی و حفاظت از آنها است.
 
معاون اداره كل و رییس محیط زیست تهران یكی از بهترین راههای فرهنگ سازی را استفاده از ظرفیتهای هنری دانست و خاطرنشان كرد: در این نمایشگاه نگاه زیبای هنرمندان را به یاری طلبیدیم تا با هنر عكس و عكاسی به سادگی هرچه تمامتر و با زیبایی كامل پیام رسانهای خوبی برای حفظ محیط زیست باشند.
 
بازگیر با بیان اینكه ایستگاه های مترو یكی از پایگاه های مردمی و مراكز اجتماعی است، تصریح كرد: افراد مختلف با سلایق، سطح سواد و میزان دانش و تجربه متفاوت از مترو استفاده می كنند بنابراین برگزاری چنین نمایشگاهی فرصت خوبی است تا اهمیت و تنوع زیستی را به عنوان شریان زندگی با مردم در میان بگذاریم.
 
وی در پایان از زحمات مسئولان مترو در خصوص حمل ونقل عمومی و حفظ محیط زیست در ایستگاه ها و فرهنگ سازی های انجام شده قدردانی كرد.
 
همكاری مشترك مترو و سازمان محیط زیست
 
دكتر ابتهاج مشاور رییس سازمان محیط زیست هم در مراسم افتتاح نمایشگاه عکاسان حامی محیط زیست گفت: روزانه مسافران فراوانی توسط مترو جابجا می شوند و این موضوع باعث شده تا ایستگاه های مترو فضای مناسبی برای فرهنگسازی و آموزش ضرورت نگهبانی از محیط زیست باشد. از این رو در تلاشیم تا با همكاری شركت بهره برداری مترو تهران این مورد را محقق كنیم.
 
وی ادامه داد: برای برگزاری این نمایشگاه از عكاسان حامی محیط زیست استفاده كردیم آنها جلوه های زیبای طبیعت را ضبط كردند و امیدوارم كه همكاری سازمان محیط زیست و شركت بهره برداری مترو تهران مستمر باشد.
 
ابتهاج خاطرنشان كرد: مترو بهترین مكان برای جلب توجه تمام اقشار جامعه به مقوله محیط زیست است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.