| کد خبر: 54687 |

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در گفتگو با تین نیوز

◄ دلایل هجوم ریزگردها به تهران

تین نیوز | سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در خصوص دلیل افزایش نامتعارف ریزگردها در تهران، گفت: پیش بینی سازمان هواشناسی حاکی از پایداری جوی در 48 ساعت آینده هوا در تهران است.

حشمت الله بسطامی در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به افزایش ریزگردها در هوای تهران، افزو: طی 24 ساعت گذشته شاخص کیفیت هوا در برخی نقاط به عدد 313 رسید که تاکنون این رقم در تهران بی سابقه بوده است.

وی از عدد اخیر به عنوان شاخص خطر یاد کرد و اظهار داشت: این اتفاق ناشی از افزایش ریزگردها در تهران بود و عملا نیزکاری از هیچ یک از سازمانهای متولی برای رفع آن ساخته نبود. توصیه شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران به مردم آن است که از تردد غیر ضرور در شهر خود داری کنند.

بسطامی هوای چند روز گذشته تهران را برای افراد آسیب پذیر و بیماران قلبی و تنفسی خطرناک توصیف کرد و گفت: کوچک ترین فعالیت غیر ضروری در سطح شهر برای بیماران و افراد آسیب پذیر، پیامدهای جبران ناپذیری را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: فعالیت در سطح شهر ادامه دارد و نمی توان انتظار داشت به ددلیل افزایش ریزگردها در هوا، تمامی فعالیت های متوقف شده و مردم در خانه ماندگار باشند. این کار زمانی امکان پذیر است که تردد بیش از اندازه خودرو باعث افزایش آلاینده ها در شهر شده باشد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، مناسب ترین تدبیر در این رابطه را تنها در سطح منطقه و فرامنطقه ای دانست و گفت: از بین بردن ریزگردها نیازمند تعامل میان ایران و کشورهای جنوب شرق و جنوب غرب کشور بوده که با رویکرد نوین در کوتاه، میان و بلند مدت راهکار خوبی را در این ارتباط ارائه نمایند. ورود این حجم از ریزگرد در تهران، بیانگر وجود چندین برابری این ریزگردها در مناطق مرزی ایران است.

بسطامی استفاده از "مالچ گیاهی" در عدم افزایش ریزگردها را بسیارموثر دانست و گفت: در گذشته از مالچ پاشی به عنوان مانعی در برابر هجوم ریزگردها به کشور استفاده می شد. اما متاسفانه علیرغم تلاش ها این اقدام متوقف شده و وضعیت فعلی برای کشور بوجود آمده است.

وی مطالبه مردمی را موثر در کاهش آلایندگی هوا عنوان کرد و افزود: اینکه افکار عمومی به مطالبه هوای سالم معطوف شود و تنها به رفع آلودگی هوا در شش ماهه دوم سال بسنده نشود، قطعا از شدت نفوذ آلاینده ها در کشور کاسته می شود. در بهار سال جاری شاهد تجربه ای از هوای تهران هستیم که در سال های گذشته به ثبت نرسیده است.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پاسخ به گفته سازمان حفاظت محیط زیست در رهاسازی آب در هور العظیم وکاهش ورود ریزگردها به کشور، گفت: حاصل عملکرد در این بخش در شهر تهران کاملا مشهود است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • saeed 0 0

    یکی از دلایلش اینه که ما تحریم هستیم!!!!!!!!!!!