| کد خبر: 54679 |

جاده بادرود - کاشان هنوز هم قربانی می‌گیرد

تین نیوز | جاده بادرود - کاشان یکی از جاده‌های پرخطر کشور است که روزانه اتفاقات ناگواری در آن رخ می‌دهد به طوری که به جاده مرگ معروف شده است.
 
یکی از آرزوهای دیرینه مردم بادرود دو بانده شدن جاده بادرود به کاشان بوده، جاده‌ای که به ظاهر 55 کیلومتر بیش نیست و اما در هر متر از این جاده برای همشهریان و هموطنان خاطرات تلخی را رقم زده است.
 
با مراجعه به آمار فوریت‌های پزشکی نطنز و کاشان می‌توانیم آمار تصادفات منجر به فوت، قطع عضو یا مصدومیت هموطنان عزیزمان را دریافت کنیم، آماری که واقعا آن‌قدر تلخ و تکان‌دهنده است که هیچ انسانی حاضر به دریافت آن نیست.
 
مردم منطقه بادرود به دلیل مراجعه به بیمارستان و پزشک متخصص، خرید مایحتاج عمده مصرفی و حضور در دانشگاه و ادارات کاشان و تهران مجبور به تردد از این جاده هستند و به دلیل اینکه این جاده دو طرفه راه اصلی تهران - بندرعباس نیز هست روزانه شاهد تردد صدها و بلکه هزاران ماشین سنگین و تریلر از این مسیر هستیم.
 
هر فردی از این منطقه دل به این جاده می‌سپارد هم خودش نگران تصادف است و هم خانواده‌اش دلهره تصادف در جاده را دارد و اگر از هر بادرودی سؤال کنی جاده بادرود - کاشان را توصیف کند تنها یک کلمه بر زبان می‌آورد؛ جاده مرگ
 
در سال 92 خبر خوش احداث جاده در شهر پیچید و کلنگ احداث آن در 29 تیرماه سال 92 با حضور معاون عمرانی وقت استانداری و فیروزی نماینده نطنز و بادرود به طول 10 کیلومتر بر زمین زده شد و رسما عملیات احداث جاده آغاز شد.
 
هنوز یک سال از کلنگ‌زنی نگذشته بود که زمزمه‌هایی مبنی بر کندی پیشرفت کار به گوش رسید و در تیرماه سال 93 وزیر راه و شهرسازی وقت با حضور در نطنز دستورات لازم برای تسریع در عملیات ساخت این جاده را صادر کرد.
 
در تاریخ 93/9/26 با تخصیص بودجه ملی خبر اولیه احداث باند دوم جاده در سطح 10 کیلومتر دوم توسط نماینده نطنز منتشر شد و بارقه‌های امید را در دل‌ها زنده کرد و این پروژه به گفته مسئولان هم‌اکنون در سطح 20 کیلومتر در حال اجراست و شاید سال آینده به بهره‌برداری برسد.
 
اما نکته نگران‌کننده، 35 کیلومتر باقی‌مانده از این جاده است که در محدوده نطنز نیست و در محدوده شهرستان کاشان قرار گرفته و همت مسئولان کاشانی را می‌طلبد، نکته حائز اهمیت اینکه 10 کیلومتر این جاده از دارالسلام تا سایپای کاشان را می‌توان یکی از شلوغ‌ترین جاده‌های ناامن ایران نامید چرا که ترافیک حضور ماشین‌های سرازیر شده به کارخانه بزرگ سایپای کاشان از یک طرف و ماشین‌های سنگین جاده بندر عباس به تهران از طرف دیگر به ترافیک این جاده افزوده است.
 
امید است مسئولان کشوری، استانی و شهرستان کاشان مانند مسئولان شهرستان نطنز برای ادامه باند دوم جاده بادرود به کاشان همت جهادی به خرج داده تا با احداث این جاده لبخند رضایت بر لب مردم این منطقه بنشیند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.