| کد خبر: 54670 |

طلا در بازار جهانی افزایش یافت

تین نیوز | طلا در بازار جهانی روز جاری به کمک دلار ضعیف، برای دومین روز صعود کرد اما این فلز نزدیک به پایین‌ترین سطح 11 هفته گذشته باقی مانده است.
 
 هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات سه شنبه بازار سنگاپور با 0.1 درصد افزایش، 1174 دلار بود. بهای معاملات این بازار روز گذشته 0.2 درصد افزایش داشت.
 
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت با 0.3 درصد افزایش، به 1177 دلار رسید.
 
طلا روز جمعه پس از انتشار آمار اشتغال در آمریکا که انتظارات را برای افزایش نرخهای بهره در سپتامبر بالا برد و به تقاضا برای این فلز زرد ضربه زد، به 1162 دلار در هر اونس سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از 19 مارس بود.
 
نرخهای بالاتر به جذابیت طلا که سرمایه گذاری بدون بازده است، آسیب می‌زند و با افزایش ریسک پذیری سرمایه گذاران، آنها را به سوی دارایی‌هایی مانند سهام جذب می‌کند. سرمایه گذاران آمار اقتصادی آمریکا را برای ارزیابی زمان احتمالی افزایش نرخهای بهره در این کشور دنبال می‌کنند.
 
دلار پس از اینکه روز جمعه در برابر ین ژاپن به بالاترین سطح در 13 سال گذشته صعود کرد، ضعیف‌تر شد. شاخص دلار ICE که ارز آمریکا را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ نشان می‌دهد، یک درصد کاهش یافت. دلار ضعیف‌تر تقاضا برای طلا را که به دلار معامله می‌شود، پشتیبانی می‌کند.
 
تحلیلگران گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند اظهار کردند ضعیف شدن ارزش دلار به صعود طلا کمک کرد با این همه معامله گران خاطرنشان می‌کنند طلا با وجود کاهش ارزش دلار در برابر یورو و ین موفق به صعود به سطح بالاتری نشده که منعکس کننده ضعف بنیادین این فلز زرد است.
 
ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است به کمترین میزان از اواسط ژانویه تاکنون رسیده که منعکس کننده بی‌اعتمادی سرمایه گذاران به طلاست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.