| کد خبر: 54642 |

احتمال افزایش دوباره سقف وام مسکن / لیزینگ مسکن اجرایی می‌شود

تین نیوز | رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه احتمال افزایش دوباره سقف مبلغ وام مسکن وجود دارد، گفت: لیزینگ مسکن جامعه هدف خاصی را تامین می‌کند و به تدریج وارد نظام بانکی می‌شود.
 
ولی الله سیف در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بانک مسکن به تدریج با ابتکاراتی که در بخش تسهیلات انجام گرفته برای اقشار مختلف تامین مالی می کند، گفت: دولت با استفاده از تجربیات بین المللی بهترین شیوه ها را برای اجرا انتخاب می کند و این سیاست‌ها با همراهی وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن به اجرا در می آید.
 
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه کلیه بانک‌ها بدون پس انداز تا ۶۰ میلیون تومان تسهیلات اقشار هدف می پردازند، گفت: تحرک در بخش بافت فرسوده هم از دیگر اهداف بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی است که در جلساتی بین بانک مرکزی، بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی انجام شد، این سیاست‌ها تدوین شد.
 
وی درخصوص عدم تمایل بانک‌ها به پرداخت این تسهیلات گفت: برخی از بانک‌ها به دلیل اینکه حساب آنها نزد بانک مرکزی در پایان سال گذشته قرمز شده بود، نمی‌توانستند وارد پروسه پرداخت وام شوند اما به تدریج این بانک‌ها هم شروع به پرداخت تسهیلات می کنند، ضمن آنکه تعدادی از بانک‌ها پرداخت وام را شروع کردند.
 
رئیس کل بانک مرکزی درخصوص نظر این بانک درباره افزایش سقف وام مسکن گفت: عوامل مختلف مدنظر ما قرار دارد که یکی از این بحث‌ها در دسترس قرار دادن این وام برای اقشار مختلف جامعه است که امکان بازپرداخت اقساط و تامین منابع بانکی از مواردی است که برای افزایش وام مسکن مورد توجه قرار می گیرد.
 
وی با تاکید بر اینکه از هرگونه محصول جدیدی در تسهیلات بانکی با ایجاد تعادل استقبال می کنیم، گفت: بانک مرکزی هرگونه تصمیمی را کارشناسی می‌کند تا آثار سوء بر تورم نداشته باشد.
 
رئیس کل بانک مرکزی دربارهتبدیل بانک مسکن به بانک توسعه ای اظهار داشت: بانک توسعه ای مشخصات خاصی دارد که از جمله آن تجهیز منابع مالی است که بانک مسکن بانکی تخصصی و توسعه ای است اما به دلایل شرایط خاص گذشته از ظرفیت‌های آن استفاده نابه‌جا شده است و بانک مسکن به بیراهه رفت.
 
وی تصریح کرد: امیدواریم با مدل‌های مختلف بانک مسکن جایگاه اصلی خود را پیدا کند که در این راه بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی هم آز آن حمایت می کند.
 
رئیس کل بانک مرکزی درخصوص لیزینگ مسکن اظهار داشت: تمامی ایده‌ها بر روی میز است و به تدریج اجرایی می شود، لیزینگ مسکن نیاز جامعه هدف خاصی را تامین می کند و ما به تدریج این طرح را به نظام بانکی معرفی می‌کنیم تا تحرک لازم در بخش مسکن ایجاد شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.