| کد خبر: 51039 |

نظارت بر عملکرد مدیران شهری که تمایل به حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارند

تین نیوز | سخنگوی شورای شهر تهران گفت: با نزدیک شدن به انتخابات مجلس، ستاد انتخاباتی وزارت کشور و شورای شهر بر عملکرد برخی از مدیران شهری که تمایل به حضور در انتخابات مجلس دارند، نظارت بیشتری خواهد کرد.
 
رضا تقی‌پور بعد از یکصدو چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح موضوعات طرح شده در جلسه امروز پرداخت و اظهار داشت: نخستین موضوعی که در جلسه امروز شورا مورد بررسی قرار گرفت طرح دو فوریتی اصلاح ماده واحده مصوبه مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولین و جانبازان بود که در سال 84 تعیین شده بود.
 
وی افزود: براساس مصوبه شورا مقرر بود کمیته ای متشکل از 7 عضو شورا تشکیل شود که برای بازتعریف مجدد فضاهای شهری در راستای مناسب سازی شهر، اعضای شورا پیشنهاد دادند دو عضو دیگر به این کمیته افزوده شود. اما شهرداری عنوان کرد باید تعداد نفرات کمیته فرد باشد که هنگام رأی گیری مشکلی بوجود نیاید.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این پیشنهاد به کمیسیون سلامت ارجاع شد و در نهایت آنچه رأی آورد این بود که اعضای این کمیته به گونه ای باشد که مشکلی در اصل ماده واحده ایجاد نشود.
 
تقی‌پور گفت: بررسی لایحه معرفی 10 نفر از کارکنان شهرداری به عنوان ذی حساب بود که این امر در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفته بود. این افراد در صحن شورا حاضر شدند و اکثریت آنها مورد تأیید قرار گرفتند.
 
وی ادامه داد: موضوع بعدی معرفی دو نفر برای عضویت در شورای بازنگری نظامات مالی  که در جلسه امروز شورا بررسی شد. درسال 86 پیشنهادی مطرح شده بود مبنی براینکه از آنجا که نظام برنامه ریزی و امور مالی و سازمانی کندی‌هایی دارند دو عضو شورای شهر در شورای بازنگری حضور داشته باشند.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدتی این امر انجام شد اما این شورا خواستار معرفی اعضای جدید دوره چهارم شده بود. در این راستا یکی از اعضای شورا پیشنهادی مطح کرد مبنی براینکه  مصوبه تشکیل شورای بازنگری مربوط به زمانی است که شهرداری برنامه پنج ساله نداشت بنابراین بسیاری ازمواردی که قرار است این شورا به آن بپردازد در برنامه پنج ساله دیده شده است.
 
تقی‌پور خاطرنشان کرد: طبق پیشنهاد مطرح شده مقرر شد این طرح به کمیسیون‌ها بازگردد و مورد بررسی قرار گیرد تا دریابیم آیا وجود این شورا هنوز موضوعیت دارد یا خیر. در جلسه امروز اعتراض مالکین بدوی باغات نیز مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورا نظرات خود را در رابطه با آن بیان کرد.
 
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره مشاجره لفظی مجدد الهه راستگو و اسماعیل دوستی در دقایق پایانی جلسه امروز شورای شهر گفت: بحث‌های داخلی شورا طبیعی است و این موضوع نیز یکی از مواردی است که درباره بررسی طرح یا لایحه پیش می‌آید.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه طبق مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی اعضای شورای شهر از این پس برای شرکت در انتخابات مجلس باید از عضویت در شورا استعفا دهند. این قانون قرار است به چه صورت برای اعضای شورا اجرا شود، عنوان کرد: طبق قانون صاحبان برخی سمت‌ها برای شرکت در انتخابات مجلس باید حداقل شش ماه پیش از انتخابات استعفا دهند. مصوبه‌ای که به آن اشاره کردید فعلاً به صورت کلی تصویب شده است.
 
تقی‌پور افزود: قانون قبلی این بود که اگر اعضای شورا قصد داشتند خارج از حوزه انتخابیه خود برای انتخابات مجلس شرکت کنند نیازی به استعفا از شورا نیست اما درحال حاضر گفته شده در این صورت نیز نیاز به استعفا از عضویت در شورای شهر دارند. علاوه بر این با نزدیک شدن به انتخابات مجلس، ستاد انتخاباتی وزارت کشور و شورای شهر بر عملکرد برخی از مدیران شهری که تمایل به حضور در انتخابات مجلس دارند، نظارت بیشتری خواهد کرد.
 
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره دیدار اعضای شوراها با نمایندگان فراکسیون شوراها در مجلس، اظهار داشت: عضویت در فراکسیون شوراهای مجلس اختیاری است و جلسه تشکیل شده نیز مربوط به مدیریت شهری بوده است. در واقع بحث‌ها در فضایی کاملاً دوستانه و صمیمی مطرح شده است. برخی دوستان اهم مباحثی که باید به آن پرداخته می‌شد را مورد اشاره قرار دادند که یکی از آنها مربوط به مدیریت یکپارچه شهری بود.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری درباره تعیین فرد جایگزین برای معاون اداری و اجرایی شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر  مدیریت‌هایی که با معاونت اجرایی شورا مرتبط بودند با ریاست شورا ارتباط گرفته‌اند. این درحالی است که ما به عنوان هیئت رئیسه تمایل داریم که درخواست  افراد داوطلب برای معرفی به عنوان معاون اجرایی شورای شهر را مورد بررسی قرار دهیم.
 
تقی‌پور در پاسخ به پرسش دیگری درباره لغو دیدار اعضای شورا با رئیس جمهوری گفت: قرار بود رئیس جمهوری به مناسبت سالروز شوراها دیداری با اعضای این نهاد داشته باشد اما به دلیل اینکه از یک روز قبل خود را برای عزیمت به سفر استانی آماده می‌کرد جلسه لغو شد اگر دلیل دیگری برای لغو این دیدار وجود داشته از آن بی اطلاعم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.