| کد خبر: 51004 |

عضو اتاق فکر سازمان بنادر در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄ تمهیدات لازم برای تسریع عملیات بندری در کشور

تین نیوز | عضو اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خروج واقعی دولت و سازمان بنادر از مدیریت بهره برداری از اسکله ها و پایانه های بندری و واگذاری آنها به شرکت های معتبر و با سابقه که مفهوم عدم بهره وری را با صرف هزینه های خود احساس و درک می کنند، لازم است اجرایی شود.

بهزاد سیف اللهی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز اظهار کرد: بنادر ما چه به لحاظ موقعیت مکانی و چه به لحاظ زیر ساخت ها از پتانسیل بالقوه بالایی برخوردار بوده و در صورت افزایش بهره وری از امکانات موجود که با افزایش انگیزه، اصلاح روش های بهره برداری، استفاده از نرم افزارهای مدیریتی و تبادل اطلاعات ممکن می شود تا سال ها نیازی به سرمایه گذاری در زیرساخت ها نیست.

وی افزود: متاسفانه بنادر ما مانند سایر بخش های کشور با پایین بودن شاخص های بهره وری مواجه بوده و مدیریت کلان کشور بجای توجه به افزایش بهره وری امکانات موجود، به دنبال توسعه زیرساخت ها (که البته به جای خود امری واجب و ممدوح است) است.

عضو انجمن پایانه‎داران بنادر ایران با تاکید بر اینکه افزایش بهره وری و بالفعل نمودن ظرفیت های موجود نیازمند پذیرش و اعتقاد مدیران بنادر به عدم وجود بهره وری کافی در بنادر ماست، گفت: مقایسه صادقانه بهره وری هر متر اسکله و یا هر جرثقیل موجود در بنادر ما با بنادر پیشرفته دنیا که نیاز به تحقیقات مفصلی نیز ندارد گویای این واقعیت است.

تمهیدات لازم برای سرعت بخشی به عملیات بندری
این کارشناس بندری همچنین به تمهیدات لازم برای سرعت دادن به عملیات بندری و جلوگیری از مشکلات تخلیه و بارگیری کشتی ها اشاره کرد و گفت: خروج واقعی دولت و سازمان بنادر از مدیریت بهره برداری از اسکله ها و پایانه های بندری و واگذاری آن ها به شرکت های معتبر و با سابقه که مفهوم عدم بهره وری را با صرف هزینه های خود احساس و درک می کنند، باید اجرایی شود.

سیف اللهی تصریح کرد: عدم ورود سازمان به خرید تجهیزات سبک و نیمه سنگین مورد نیاز بنادر که عموما منقول بوده و جزئی از زیربنای بندر محسوب نمی شوند، باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم حضور مستقیم مدیریت بنادر در کنترل کیفی و تعرفه گذاری خدمات ارائه شده به کشتی ها برروی اسکله ها گفت: عدم حضور و دخالت مدیریت بنادر در نحوه فعالیت پایانه های حاضر در مناطق پشتیبانی و تنها کنترل رعایت استانداردهای ایمنی و زیست محیطی، و احداث یا حمایت واقعی و مالی از سرمایه گذاری در اسکله های خاص صادرات مواد معدنی، بخشی از اقدامات لازم برای سرعت بخشیدن به عملیات بندری و مشکلات تخلیه و بارگیری کشتی ها، محسوب می شود.

عضو اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی، در پایان افزود: احداث یا حمایت از ساخت پایانه های صادرات محصولات فله مایع پتروشیمی و پالایشگاهی، احداث یا حمایت از ساخت پایانه های نگهداری کوتاه مدت غلات، احداث یا حمایت از احداث پایانه های تخلیه و بارگیری واگن های فله بر مایع و جامد، از دیگر اقدامات لازم در این زمینه هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.