| کد خبر: 50993 |

هزینه ۴۵۰هزار یورویی ساخت هر رام قطار / تحویل ۵۰ واگن به بخش ریلی

تین نیوز | مدیرعامل ایریکو با اشاره به اینکه ساخت هر رام قطار ۴۵۰ هزار یورو هزینه دارد، گفت: تاکنون ساخت ۵۰ واگن مسافری از ۱۵۰ دستگاه واگن به اتمام رسیده است.
 
مسعود سالاری در نشستی خبری اظهارداشت:ایریکو در دو سال پیش به دلیل تحریم‌ها، با کندی روبرو شد، زیرا طرف خارجی پس از تحریم، حاضر به ادامه همکاری با ما نشد. بنابراین شرکت هم با کندی روبرو شد.
 
وی افزود: در دو سال گذشته پس از بهبود روابط خارجی، شرکت‌ کره‌ای دوباره اعلام همکاری کرد که در حال حاضر مشغول همکاری برای ساخت واگن با این شرکت هستیم.
 
مدیرعامل ایریکو با بیان اینکه در زمان تحریم، شرکت ماموریت دیگری برای خود تعریف کرد که از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است، گفت: وقتی در بخش ساخت و تولید واگن دچار وقفه شدیم، وارد عرصه نوسازی و بازسازی ناوگان در سطح کشور شدیم و در این زمینه توفیق زیادی به دست آوردیم.
 
سالاری به طراحی مجدد تزئینات داخلی به روش مهندسی معکوس اشاره کرد و گفت: تبدیل واگن مسافری به واگن سه تخته وی آی پی برای نخستین بار در کشور انجام شد.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر ایریکو در بخش ساخت واگن‌های نو و تولید واگن‌های مسافری از جمله ریل‌باس، واگن مسافری جاده‌ای و واگن‌های مترو و نوسازی و بازسازی ناوگان فعالیت دارد.
 
مدیرعامل ایریکو با تاکید بر اینکه با بازسازی و نوسازی می‌توان بخش زیادی از تقاضا را پوشش داد، گفت: این شرکت اولین شرکت تولیدکننده ریل‌باس در کشور بود و حدود ۵۰ دستگاه ریل‌باس از این شرکت در مسیرهای ریلی در حال تردد هستند.
 
سالاری با تاکید بر اینکه پس از یک وقفه ۱۵ ماهه ساخت واگن از سر گرفته شده است، بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما در سال‌های پیش این بود که شرکت رجا به عنوان یکی از طرف‌های قرارداد، خصوصی‌سازی شد؛ بنابراین این قراردادها به امضا نرسید.
 
وی با اشاره به شروع همکاری‌ها برای ساخت ریل‌باس، گفت: ۴۰ میلیون یورو قطعات در گمرک باقی مانده بود که در حال حاضر ۱۵ میلیون یورو ترخیص شده و مابقی در حال ترخیص است.
 
مدیرعامل ایریکو با بیان اینکه در حال حاضر دو قرارداد تولید واگن مترو در کرج و شیراز داریم، بیان کرد: در حال مذاکره برای تولید واگن‌های مسافری هستیم و همکاری‌هایی را با شرکای خارجی داریم.
 
سالاری با بیان اینکه تولید ۱۵۰ دستگاه واگن را در دستور کار داریم که ۵۰ دستگاه واگن تحویل شده است، بیان کرد: ساخت هر یک رام قطار برای ما حدود ۴۵۰ هزار یورو هزینه دارد.
 
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی در سال اول ۴۰ دستگاه واگن و در سال‌های بعد توان تولید ۸۰ دستگاه ریل‌باس را داریم، گفت: دو قرارداد تولید واگن باری داریم، ضمن اینکه میزان سرمایه‌گذاری در شرکت ایریکو حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است.
 
در ادامه احمدرضا صبری، مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری نورالرضا با اشاره به وجود ۶۴ واگن مسافری و پنج رام قطار در این شرکت، گفت: اولین شرکتی هستیم در بخش خصوصی که به طور مستقیم وارد طراحی فنی واگن شدیم.
 
وی با اشاره به خرید واگن از کشور چین، گفت: با مهندسی معکوس، تجهیزات و سیستم‌های آلمانی را بر روی واگن‌ها نصب کردیم.
 
صبری با اشاره به اینکه صنعت واگن‌سازی نیاز به سرمایه در گردش دارد، اظهارداشت: ما فقط نباید به دنبال طرح سلامت باشیم و پس از بیمار شدن مردم، آنها را درمان کنیم زیرا تفریح و سفر هم به سلامت مردم کمک می‌کند.
 
ویا اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ تا ۱۱ هزار کیلومتر ریل داریم، بیان کرد: این میزان باید سه برابر شود و با توسعه ریل، واگن‌سازی هم توسعه می‌یابد.
 
صبری با اشاره به اینکه یک واگن چینی یک میلیون یورو قیمت دارد، گفت: به دلیل گران بودن، ما نمی‌توانیم از شرکت‌های اروپایی خرید کنیم.
 
در ادامه یاوری، مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری مهتاب‌ایر جم اظهار داشت: در سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر جابجا کردیم و از آنجا که عمده‌ مسیرهای ما به سمت جنوب است، بنابراین ضریب اشغال قطارهای این شرکت وضعیت خوبی دارد.
 
وی افزود: ما از واگن‌های داخلی استفاده می‌کنیم و از این واگن‌ها هم رضایت داریم.
 
 
 
ا

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.