| کد خبر: 50955 |

پرداخت وام بانکی به شناورسازان / بهره برداری از ۱۳ شناور طی ۶ ماه آینده

تین نیوز | به منظور تامین منابع مالی شناورسازان، 100 میلیارد تومان از سوی سازمان بنادر در بانک های عامل سپرده گذاری شده تا تسهیلات لازم جهت ساخت شناور در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی و تعاونی قرار گیرد.

مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به این مطلب گفت : سازمان بنادر و دریانوردی طبق روال سالهای گذشته و بر اساس سیاست های حمایت از حمل و نقل مسافرت های دریایی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با سود صفر درصد را در دستور کار خود قرار داده است.

عبدالکریم رزازان ادامه داد: به منظور تامین منابع مالی شناورسازان، 100 میلیارد تومان از سوی سازمان بنادر در بانک های عامل سپرده گذاری شده تا تسهیلات لازم جهت ساخت شناور در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی و تعاونی قرار گیرد.

وی افزود: به واسطه این تسهیلات متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی ها می توانند از محل تسهیلات وجوه اداره شده اقدام به ساخت شناور در داخل کنند.

وی تصریح کرد: با سپرده گذاری این مبلغ و مبالغ قبلی به اندازه کافی فرصت سرمایه گذاری در بنادر، حمل و نقل مسافری دریایی ، حمل و نقل تجاری در دریای خزر و تامین تجهیزات بندری و... وجود خواهد داشت.

بهره برداری از 13 پروژه در 6 ماه
مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص پروژه هایی که در ابتدای سال جاری به بهره برداری می رسد گفت: 5 فروند شناور تجسس و نجات ، یک فروند شناور جمع آوری آلودگی نفتی و 7 فروند بارج جمع آوری آلودگی در 6 ماهه اول سال جاری به بهره برداری می رسند.

وی در ادامه با اشاره به ساخت چند فروند بویه پلی اتیلن برای اولین بار در کشور گفت: همچنین چند فروند شناور مسافری و یدک کش از محل تسهیلات وجوه اداره شده در حال ساخت است که امیدواریم در 6 ماهه اول سال جاری تحویل شود.

رزازان گفت: حدود 13 میلیارد تومان از پروژه ها مربوط به وجوه اداره شده و حدود 120 میلیارد تومان نیز مربوط به پروژه های غیر از محل وجوه اداره شده است .

مشکل کمبود منابع مالی است
وی با اشاره به مشکلات کمبود منابع مالی افزود: در صورتیکه منابع مالی به اندازه کافی به سازمان تزریق شود و بتوانیم از منابع غیر سازمانی استفاده کنیم ظرفیت بنادر در بخش کانتینری و سایر بخش ها افزایش پیدا می کند.

رزازان در ادامه گفت:با توجه به زیرساخت های ایجاد شده  به دنبال این هستیم تا تجهیزات را به موقع وارد کنیم و با توجه به طولانی بودن  زمان ساخت تجهیزات  امیدواریم در سال 95 بتوانیم با ورود تجهیزات  ظرفیت بنادر را افزایش دهیم.

مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی در خاتمه یادآوری کرد: با ورود تجهیزات ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به 6 میلیون و 200 هزار TEU  افزایش می یابد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.