| کد خبر: 50941 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ انتقاد وزیر سابق نفت از دولت برای کسری بودجه حمل و نقل عمومی

تین نیوز | عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه چرا درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها تاکنون به نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص داده نشده است، گفت: اصلا بودجه ای وجود ندارد تا به بخش حمل و نقل اختصاص داده شود.

سید مسعود میرکاظمی در گفتگو با تین نیوز، افزود: نکته قابل توجهی که بارها به آن اشاره شده فاصله بین عملکرد و پیش بینی از سوی دولت است که متاسفانه مشکلات فراوانی را بویژه در دو سال اخیر، بروز مشکلات فراوانی را باعث شده است.

وی با اشاره به این مطلب که عدد رقم بودجه ارائه شده از سوی دولت و واقعیت موجود، تفاوت فاحش را نمایان می کند، افزود: متاسفانه در عمل دیده شد که 60 تا 70 درصد بودجه اعلام شده به هریک از بخش ها، محقق می شود. لذا این اقدام مشکلات زیادی را برای کشور و مردم به همراه داشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از رشد شتابان هزینه های جاری در کشور خبر داد و اظهار داشت: هزینه های جاری با رشد روز افزون، محلی برای تخصیص بودجه به طرح های عمرانی باقی نگذاشته و متاسفانه از این رهگذر، طرح های زیادی بر زمین مانده و گاهی به انجام نمی رسند.

وی گفت: چنانچه در سال گذشته دولت از صندوق توسعه ملی با استفاده از مجوز خاص و یا بهره گیری از طرق دیگر برداشت نکرده بود شاید بخش های عمرانی به طور کامل با توقف همراه می شد.

به گزارش تین نیوز، وزیر نفت دولت احمدی نژاد با بیان اینکه بر اساس مطالب یادشده شرکت ملی پالایش و پخش نیز با کسری بودجه در اجرای طرح های عمرانی خود مواجه شده است. حال جای این پرسش است که آیا بودجه ای باقی مانده که این شرکت به بخش حمل و نقل تخصیص دهد یا خیر؟ بودجه ای که تا کنون محقق نشده است.

به گفته میرکاظمی، متاسفانه رشد بودجه های جاری از میزان بودجه پیشی گرفته و هر سال بیش از پیش با کسری بودجه عمرانی و حمل و نقل عمومی مواجه می شویم. در سال 92 این میزان کسری بوجه 35 درصد نسبت به سال 91 و در سال 93 نیز این میزان به 25 درصد رشد رسیده که با شعار اقتصاد مقاومتی در تناقض قرار می گیرد.

وی بودجه جاری سال 94 را 166 هزار میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: تنها 60 تا 70 رصد از این مقدار از طریق مالیات محقق خواهد شد و قطعا باقی مانده آن باید از فروش دارایی ها تامین شود که این خود، چالش های فراروی دولت فعلی و دولت های آینده را روز افزون می کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.