| کد خبر: 50938 |

به مناسبت هفته جهانی ایمنی

◄ بیانیه " بچه‌های ایران " برای ایمنی راه‌ها: صدای ما را بشنوید!

تین نیوز | کودکان ایران زمین در هفته جهانی ایمنی که از 14 تا 20 اردیبهشت ماه ادامه دارد، بیانیه ای صادر کردند و طی آن از مسئولان خواستار افزایش ایمنی راه ها شدند.

به گزارش تین نیوز، بچه های ایران در این بیانیه هم صدا با کودکان سایر نقاط جهان این پرسش را مطرح کردند که چرا بر اثر تصادف رانندگی، هرماه در سراسر ایران ده‌ها کودک و نوجوان در کوچه، خیابان و جاده‌ها کشته شده یا مجروح می‌شوند؟  علی‌رغم تلاش‌های فراوان، کار جدی در این زمینه انجام نمی‌شود، لازم است شما مسئولین و بزرگترها اظهارات ما در این بیانیه را بشنوید و به آن عمل کنید.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بچه‌ها در آینده ممکن است صدای مان شنیده شود، اما در حال حاضر این وظیفه شماست که به ما کمک کنید، لازم است هرچه سریع‌تر کاری صورت گیرد وگرنه بسیاری از بچه‌ها این شانس را نخواهند داشت تا به سنی برسند که صدای شان شنیده شود و این وظیفه شما مسئولین و سایر افراد بزرگسال است که به ما کمک کنید تا با هم‌پیمان شدن در این کار، به بچه‌ها اطمینان داده شود که می‌توانند با ایمنی کامل مسافرت کنند یا از جایی به‌ جای دیگر بروند.

این بیانیه می افزاید: همه ما بچه‌ها سزاوار آن هستیم که در رفت‌وآمد به مدرسه امنیت داشته باشیم. راه‌ها باید آن‌ قدر ایمن باشند تا ما بتوانیم با خیال راحت پیاده به مدرسه رفت‌وآمد کنیم، ما پیاده‌روهایی امن و گذرگاه دوچرخه‌سواری امن می‌خواهیم، ما می‌خواهیم در مسیر راه‌ها، موانعی برای کند شدن رفت‌وآمد وسایل نقلیه قرار داده شود، ما امکانات امنی برای عبور از خیابان می‌خواهیم تا بدون نگرانی و ترس بتوانیم درس بخوانیم.

کودکان در این بیانیه تصریح کرده اند: ما از همه صاحبان وسیله نقلیه در هر نقطه از ایران می‌خواهیم که مواظب بچه‌ها باشند، همه اتومبیل‌ها و اتوبوس‌ها باید کمربند ایمنی داشته باشند، وقتی بچه‌ها همراه والدین و بزرگترهاشان سوار موتورسیکلت یا وسایلی مانند آن می‌شوند باید کلاه ایمنی داشته باشند تا از آن‌ها در برابر خطر حمایت کند، ما درک می‌کنیم که کلاه ایمنی بر سر گذاشتن یا بستن کمربند ایمنی می‌تواند در موقع خطر جان ما را نجات دهد.

بچه های ایران در این بیانیه بر پیام های ایمنی در رانندگی تاکید و اشاره کره اند: مصرف مواد مخدر یا الکل و همزمان، رانندگی کردن خطرناک است. با سرعت غیرمجاز راندن کار خطرناکی است، رانندگی در زمان خستگی و خواب‌آلودگی خطرناک است، کسانی که بچه‌ها را دوست دارند نباید چنین کارهایی انجام دهند، البته هیچ‌کسی نباید چنین کارهایی انجام دهد، پلیس همیشه دوست ما بوده است، انتظار داریم در حمایت از ما، با کسانی که در رانندگی، سرعت غیرمجاز دارند و یا مواد مخدر و الکل مصرف کرده‌اند برخورد شدیدتری داشته باشد. امنیت ما در همه حال باید حفظ شود، چه زمانی که با خانواده بیرون می‌رویم چه زمانی که بیرون خانه بازی می‌کنیم و یا به مدرسه رفت‌وآمد می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: باید قوانین مورد نیاز برای ایمن شدن راه‌ها وضع شود، باید خودروهای ما از هر نظر، به‌ویژه برای کودکان ایمن باشند، باید صدای ما شنیده شود و کاری صورت گیرد تا امنیت راه‌ها برای بچه‌ها تضمین شود.

بچه های ایران زمین درباره انتظار خود از مسئولان در این بیانیه تصریح کرده اند: بنابراین ما از شما مسئولین انتظار داریم تا کارهای لازم را برای کاهش خطرات جانی در راه‌ها در برنامه‌های جدید توسعه بگنجانید، در هر نقطه از ایران که زندگی می‌کنیم، انتظار داریم راه‌ها برای دوستانمان، خانواده‌مان و خودمان امن باشد. ما بچه به حساب می‌آییم و همیشه صدای مان شنیده نمی‌شود، بنابراین نیازمند آن هستیم تا شماها با برداشتن گام‌هایی جدی در این زمینه به ما کمک کنید.

کودکان ایران همچنین انتظار خود را از رسانه ها این گونه ابراز کرده اند: از رسانه‌ها نیز انتظار داریم صدای ما را به گوش مسئولین و بزرگترها برسانند. اگر امروز، خواست ما را در برقراری امنیت راه‌ها تأمین کنید، ما می‌توانیم و تلاش خواهیم کرد تا یک الگوی خوبی برای نسل‌های بعدی باشیم. لطفا صدای ما را بشنوید و دست‌ به‌ کاری بزنید و «بچه‌ها را از خطراتی که در راه‌ها در کمین آنان هست، نجات دهید.»

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.