| کد خبر: 50908 |

استاندار تهران هم به جمع منتقدان مسکن مهر پیوست؛

مصیبت بزرگ!

تین نیوز | پس از انتقاد گاه و بیگاه وزیر راه و شهرسازی از پروژه مسکن مهر‌، حال نوبت به مسوولان دیگر رسیده و به نظر می‌رسد قصه این پروژه سر دراز دارد زیرا روز گذشته استاندار تهران اعلام کرد که دولت یازدهم یک مصیبت بزرگ را با عنوان مسکن مهر تحویل گرفته است و متاسفانه بدون اینکه پیش‌بینی درخصوص زیرساخت‌ها‌، خدمات و نیازهای شهرنشینی صورت بگیرد‌، در گوشه‌گوشه شهرهای بزرگ مسکن مهر ساخته شده و این مساله دولت را دچار مشکل جدی کرده است‌.

سید حسین‌هاشمی از سفر قریب‌الوقوع رییس‌جمهور در آینده نزدیک به شهرستان‌های استان تهران خبر داد و گفت‌: آغاز این سفرها تا کمتر از یک ماه دیگر کلید می‌خورد که مهم‌ترین موضوع این سفر بازدید از پروژه‌های مسکن مهر خواهد بود‌.

استاندار تهران با یادآوری اینکه هیچ منبعی برای تکمیل زیر ساخت‌های مسکن مهر پیش‌بینی نشده و دستگاه‌های مختلف هم زیر بار هزینه‌های آن نمی‌روند بر لزوم ورود همه دستگاه‌های مسوول تاکید کرد و گفت‌: طبق برآوردها برای بخش آموزشی مسکن مهر استان تهران ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده و تامین آب و برق و زیرساخت‌های اولیه نیز مستلزم صرف یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار است‌.

وی با یادآوری اینکه هزینه‌های تحمیلی مسکن مهر نه در توان آموزش و پرورش و نه در توان وزارت نیرو است، ادامه داد‌: دولت سال ۹۳ را با هماهنگی مثال‌زدنی میان دستگاه‌ها برای به سرانجام رساندن پروژه‌های مسکن مهر پشت سر گذاشت و هم‌اکنون نیز با وجود تمام مشکلات و معضلات ناشی از کارشناسی نبودن پروژه مسکن مهر سعی دارد با تمام توان این پروژه را به اتمام برساند‌.

هاشمی با تاکید بر اینکه سال ۹۴ بخش عمده‌ای از پروژه‌های باقی‌مانده در مسکن مهر به مردم تحویل می‌شود از به پایان رسیدن پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ خبر داد و گفت‌: ساماندهی به این همه معضل و مشکل پیچیده که در مسکن مهر وجود دارد از توان یک دولت خارج است ولی شخص رییس‌جمهور تاکید دارد که به‌خاطر تعهد دولت قبلی باید هرچه سریع‌تر این طرح عظیم سامان بگیرد‌.

وی به تعامل استانداری تهران و دولت با وزارت راه‌وشهرسازی درخصوص پروژه‌های مسکن مهر تاکید کرد‌: همکاری‌ها و تعاملات سازنده‌ای در بحث مسکن مهر با وزارت راه و شهرسازی انجام شده و بزرگ‌ترین معضل در شرایط کنونی کمبود منابع است‌.

استاندار تهران اظهار کرد‌: با وجود افت قیمت نفت در سال گذشته دولت به پروژه‌های عمرانی تخصیص ۹۰ درصدی داد که نسبت به دوره‌های قبل رشد 5/2 برابری داشته است‌. برای مثال مجموع اعتباراتی که برای شهرستان اسلامشهر در سال ۹۳ در نظر گرفته شد افزایش ۱۰ برابری داشته است‌.

وی با تاکید بر اینکه این دولت تاکنون بر وعده‌ای که به مردم داده پایبند بوده است از سفر قریب‌الوقوع رییس‌جمهور در آینده نزدیک به شهرستان‌های استان تهران خبر داد و به پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی گفت‌: آغاز این سفرها کمتر از یک ماه دیگر کلید می‌خورد و مهم‌ترین موضوع این سفر بازدید از پروژه‌های مسکن مهر خواهد بود‌.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.