| کد خبر: 4869 |

اجرای راه آهن شیراز - بوشهر متوقف مانده است

تین نیوز |  معاون امور عمرانی استانداری بوشهرگفت: به دلیل محدودیت منابع مالی اجرای پروژه راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه متوقف شده و از سرگیری آن در انتظار سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

شاپور رستمی ، شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ساخت راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه در سال 86 آغاز شد اما از سال 89 تاکنون اعتبارات تخصیصی به این پروژه فقط در حد نگهداشت برخی کارگاه ها بوده است.
 
وی اضافه کرد: این پروژه دردولت های گذشته به عنوان مصوبات سفرهای استانی مقرر شد با مشارکت وزارتخانه های نفت، راه و شهرسازی به صورت 50 درصد سهم هر وزارتخانه اجرا شود.
 
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر ادامه داد: براساس فهرست بهای زمان آغاز عملیات اجرایی، این پروژه به هشت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت که تا سال 89 وزارت نفت از مبلغ چهار هزار میلیارد ریالی سهم خود فقط 126 میلیارد ریال پرداخت کرد.
 
رستمی گفت:از مجموع سهم وزارت راه و شهرسازی نیز تا سال 89 در مجموع 918 میلیارد ریال پرداخت شده است.
 
وی افزود: این پروژه در قالب 20 قطعه به طول 642 کیلومتر طراحی شده است که طول مسیر شیراز به بوشهر در 13 قطعه 437 کیلومتر است.
 
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر اضافه کرد: طول راه آهن اهرم به عسلویه نیز 205کیلومتر در قالب هفت قطعه است.
 
وی بیان داشت:راه آهن شیراز- بوشهر از انشعاب ایستگاه راه آهن مرودشت در شمال شیراز پس از عبور از رحمت آباد و ایزدخواست از مسیر فیروزآباد - فراشبند - اهرم - چغادک به بوشهر منتهی می شود.
 
رستمی گفت: عملیات 200 کیلومتر در قالب دو قطعه از سمت شیراز و دو قطعه نیز از سمت بوشهر شامل قطعات یک و دو در استان فارس و قطعات 11 و 12 در استان بوشهر اجرایی شده است.
 
وی افزود: تکمیل قطعه یک این پروژه دراستان فارس که طول آن 47 کیلومتر است و هم اینک 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد نیازمند 320 میلیارد ریال اعتبار است.
 
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر اضافه کرد:قطعه دوم این پروژه 53 کیلومتر طول و 14درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن باید 380 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یابد.
 
وی گفت: قطعه 11 در استان بوشهر نیز به طول 38 کیلومتر با پیشرفت 73 درصد برای تکمیل آن 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
 
رستمی افزود: قطعه 12 نیز به طول 60کیلومتر با پیشرفت 48درصد برای بهره برداری آن 270 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
 
وی ادامه داد: یکی از ارزان ترین و ایمن ترین روش جابه جایی مسافر و کالا، حمل و نقل ریلی است و اجرای آن نقش محوری و کلیدی برای توسعه استان بوشهر دارد.
 
معاون امورعمرانی استانداری بوشهر اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت حامل های انرژی و هدفمند کردن یارانه ها فراهم کردن زمینه اجرایی شدن پروژه راه آهن شیراز - بوشهر به عسلویه از موضوع های اساسی مورد نظر استاندار بوشهر است.
 
وی با بیان این که اجرای این پروژه از آرزوهای دیرینه مردم استان بوشهر است ،گفت: به دلیل محدودیت های منابع مالی دولت، باید به بهترین نحو از توان بخش خصوصی استفاده کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.