| کد خبر: 48512 |

بازخوانی◄ چهار وعده قالیباف / افتتاح خط متروی فرودگاه مهر آباد در ابتدای سال ۹۴

تین نیوز | شهردار تهران در سه ماه گذشته ( 11 دی ماه 93 تا 19 فروردین 94) چهار وعده داده است که مهمترین آن افتتاح خط متروی فرودگاه مهر آباد در ابتدای سال 94 است. فهرست وعده های محمدباقر قالیباف در گزارش زیر آمده است:

1- افتتاح همزمان خط متروی فرودگاه مهر آباد و خط سه متروی تهران در ابتدای سال آینده 
تین نیوز | چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شركت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)  
محمد باقر قالیباف شهردار تهران به اجرای خط متروی فرودگاه مهر آباد در غرب پایتخت اشاره كرد و گفت: هم اكنون از ادامه خط چهار متروی تهران انشعابی به فرودگاه مهر آباد داده شده و خط خاصی برای این فرودگاه در نظر گرفته شده است تا از این طریق بتوان دسترسی خوبی را برای ترمینال یك و دو و همچنین ترمینال های سه، چهار، پنج و شش فرودگاه مهر آباد ایجاد كرد. 
وی درباره مراحل اجرایی این خط ابراز داشت: حفاری و لاینینگ این خط تمام شده و هم اكنون در مرحله ریل گذاری و ساخت ایستگاه ها قرار دارد؛ علاوه بر این، خط فرودگاه مهر آباد یك خط استثنا به شمار می رود و به همین منظور نوع واگن های آن نیز متفاوت است كه در نهایت به خط چهار متروی تهران وصل می شود. 
شهردار تهران تاكید كرد:  امیدواریم شهروندان از ابتدای سال آینده بتوانند از این خط استفاده كرده و از داخل سالن های ترمینال وارد مترو شوند تا مشكل تردد آن ها به شهر حل شود. 
به گفته قالیباف هم اكنون پیشرفت فیزیكی این خط مترو بالای 80 درصد بوده و بدین ترتیب خط متروی فرودگاه مهر آباد و خط سه متروی تهران به صورت همزمان در ابتدای سال آینده آماده افتتاح خواهد بود. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای عملیات امتداد متروی تهران تا فرودگاه امام خمینی (ره)، عنوان كرد: در این خط مترو شهرداری تهران به عنوان مجری عمل كرده و تامین اعتبار با دولت است؛ به این ترتیب در مجموع پروژه خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) با پیشرفت 55 درصدی همراه بوده و آمادگی داریم تا 45 درصد باقی مانده را طی 7 ماه آینده به اتمام برسانیم؛ البته این منوط به آن است كه تامین اعتبار این خط از سوی دولت صورت گیرد چرا كه شهرداری مجاز نیست تا از اعتبار شهر تهران برای خارج از محدوده هزینه كند. 

2- اتمام هفت خط مترو تا پایان سال 95
تین نیوز | چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ به نقل از تین نیوز
شهردار تهران در همایش ملی مدیریت آلودگی صدا و هوا ضمن اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو ستون فقرات مبارزه با آلودگی هوا و صوت است، گفت: به حول و قوه الهی تا پایان سال 95، هفت خط مترو به اتمام خواهد رسید. 
محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در سومین همایش ملی مدیریت آلودگی صدا و هوا که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: متوسط ساخت مترو در دهه 80 از دو و نیم کیلومتر به 22 کیلومتر در سال افزایش یافته و در کشورهای پیشرفته که ساخت مترو در زیرزمین با این سرعت اتفاق بیفتد، نداریم. در حال حاضر خط 3 مترو که در خرداد ماه در مصلی واقع شده بود، به شهرک شهید محلاتی به طول 18 کیلومتر متصل شده و قطعا تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید. 
 قالیباف در ادامه گفت: شهرداری تهران تنهاست اما با وجود این تنهایی به خوبی از عهده اداره زیرساخت های شهر بر آمده و به دلیل اهمیت کاهش سطح آلاینده ها برای شهرداری تهران نسبت به این امر تمرکز نموده ایم در حقیقت 7 خط مترو در پایان سال 95 به حول و قوه الهی در تهران به صورت کامل به اتمام خواهد رسید. اولویت شهرداری در ساخت تونل بوده و پس از آن ساخت واگن، زیرا تعطیلی بیش از 600 کارگاه در حال کار و شروع مجدد آنها به ساخت تونل صرفه اقتصادی ندارد. 
 
3- تجهیز تمام اتوبوس های BRT در تهران به فیلتر جمع آوری دوده ناشی از احتراق گازوئیل
قالیباف در پایان گفت: بر اساس پیش بینی شهرداری تهران، سال آینده تمام اتوبوس های BRT در تهران مجهز به فیلتر جمع آوری دوده ناشی از احتراق گازوئیل خواهند شد و اندیشمندان و دانشگاهیان توجه کنند شهرداری تهران به دنبال تحقیقات کاربردی و نه بنیادی، تا بتوانن آنها را پیاده سازی کند و مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی باید پیشقراول کمپین آسمان آبی، زمین پاک باشند و شادی و نشاط به این شهر بازگردد.

4-بهره برداری از خط های 3، 6 و 7 مترو در سه سال آینده
تین نیوز | شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ به نقل از واحد مرکزی خبر
محمدباقر قالیباف شهردار تهران هنگام بازدید از خط 3 مترو و مراحل ساخت آن گفت: برنامه ریزی کرده ایم خط های 3، 6 و 7 مترو در سه سال آینده به بهره برداری برسد و این بدان معناست که در صورت بهره برداری این خط ها به اندازه 20 سال گذشته کار انجام شده است. 
وی افزود: در حال بررسی هستیم که خط 3 و یک مترو از میدان نوبنیاد تا میدان تجریش را با یک خط 6 کیلومتری به 4 ایستگاه به هم ارتباط بدهیم. 
شهردار تهران ادامه داد: همچنین با شرکت مشاور برنامه ریزی کرده ایم که در آینده ادامه مسیر مترو از میدان تجریش را به خیابان ولیعصر و سپس به خیابان بهشتی و خط 3 متصل کنیم. 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.