| کد خبر: 47243 |

سهم تهران در حمل‌ونقل عمومی بیش از ۲۵ درصد است

وبلاگ تین نیوز، عباس آخوندی |  تمامی شقوق حمل‌ونقل اعم از زمینی، هوایی، دریایی و ریلی برای ارائه خدمات مناسب به مسافران در ایام تعطیلات نوروزی آمادگی دارند اما بخش حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تنها در روز 27 اسفند ماه بیش از 82 هزار نفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شده‌اند‌. 

به منظور راحتی مسافران بخش حمل و نقل جاده‌ای از زمان شروع طرح فروش بلیت امسال بیش از 150 هزار بلیت اتوبوس بین‌شهری از طریق اینترنت به متقاضیان واگذار شد تا مردم بتوانند با برنامه‌ریزی مناسب سفرهای نوروزی خود را تنظیم کنند‌. 

سهم تهران در حمل‌ونقل عمومی بیش از 25 درصد است و تنها 40 درصد سفرهای مردم تهران با ناوگان حمل‌ونقل عمومی از طریق پایانه غرب تهران و به طور کلی 10 درصد کل مسافران در سطح کشور توسط این پایانه جابه‌جا می‌شوند‌.

خوشبختانه امسال نسبت به سال قبل در زمینه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای برای ارائه خدمات مسافران نوروزی اطلاع‌رسانی مناسبی انجام شد، در همین راستا نرخ مسیرهای مختلف نیز در ترمینال غرب به وضوح در اختیار مسافران قرار گرفت‌. 

همچنین تمام شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی در ایام تعطیلات نوروزی به صورت 24 ساعته در اختیار مردم هستند و مسافران می‌توانند مشکلات خود را از طریق تلفن به مسئولان این شرکت‌ها و سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای اطلاع دهند تا به مشکلات آنها رسیدگی شود‌. 

این در حالی است که افزایش رفاه مسافران و ارتقای ایمنی در جاده‌های کشور از جمله اهداف این وزارتخانه است. همچنین بازرسی فنی تمامی اتوبوس‌های بین‌شهری قبل از حرکت، از دیگر اهداف ما بود و تلاش کردیم جاده‌های شریانی کشور را از جهت نگهداری به وضعیت مطلوبی برسانیم. 

در سال‌ 93 نسبت به سال گذشته، با تلاش‌های صورت گرفته بیش از 10 میلیون تن آسفالت در جاده‌های کشور پخش و اجرا گردید، که این رقم در سال گذشته تنها چهار و نیم میلیون تن بود و امیدواریم در سال 94 به رقم 17 میلیون تن دست یابیم.

ضمن این که در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای برای توسعه راه‌ها نیز اقدامات خوبی انجام شد و با تدابیر اندیشیده شد و تنها در حوزه آزادراه‌ها برای ساخت 1000 کیلومتر آزادراه جدید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قرارداد منعقد شد که این رقم معادل 40 درصد کل آزادراه‌های کشور است.

برگرفته از خبر ایسنا

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.