| کد خبر: 43995 |

برنامه سبز سایپا ۱۴۰۴ تهیه شد

تین نیوز | رییس اداره محیط زیست معاونت مهندسی گروه خودرو سازی سایپا گفت: برنامه سبز سایپا 1404 تهیه و تدوین شده است و تا نیمه شهریورماه سال آینده تصویب و ابلاغ می شود.
 
مهدی اسماعیلی در نمایشگاه بین المللی محیط زیست افزود: این یک برنامه 10 ساله است که اکنون آماده شده و در مرحله تصویب توسط شورای معاونان گروه سایپا است.
 
وی اظهار کرد:این برنامه بر اساس پنج محور خدمات الکترونیکی (بدون انتشار)،خودروهای هیبریدی، ارتقای استاندارد روز خودروهای احتراقی، کاهش ردپای جمعی کربن، کاهش استفاده از منابع طبیعی جدید و توسعه مدیریت محیط زیست تهیه شده است.
 
وی درباره دیگر فعالیت های زیست محیطی گروه سایپا گفت: تاکنون 21 شرکت وابسته به این گروه سیستم تصفیه پساب را راه اندازی کرده است و به علت کاهش منابع آبی قرار است از سال آینده در فرایند تولید هیچ گونه پسابی نداشته باشیم.
 
اسماعیلی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده تمام پساب ها در چرخه تولید و آبیاری فضای سبز استفاده می شود.
 
وی اظهارکرد:بر اساس مصوبه هیات دولت در مورد کاهش آلودگی هوا از ابتدای سال جاری تمام محصولات سایپا با استاندارد یورو 4 تولید می شود و بر اساس این مصوبه قرار است تمام محصولات از سال 98 به استاندارد یورو 5 ارتقا یابند که این گروه اقدامات اولیه این ارتقا را نیز آغاز کرده است.
 
به گفته وی برای خودروهای هیبریدی نیز مذاکرات آغاز شده اما ابتدا باید زیر ساخت هایی مانند تهیه باتری و جایگاه شارژ این خودروها فراهم شود.
 
اسماعیلی ادامه داد: در سال 1388 تفاهم نامه مشترکی با هدف همکاری زیست محیطی ، استفاده از توانمندی های زیست محیطی و توان علمی بین گروه خودروسازی سایپا و سازمان حفاظت محیط زیست در 6 بند به امضا رسید.
 
وی افزد: این تفاهم نامه ادامه دارد اما هر سال به یک موضوع جدید می پردازد، سال گذشته به موضوع آهوی ایرانی پرداخت و امسال در زمینه مصرف آب و منابع آبی فعالیت می کند.
 
اسماعیلی در ادامه به اجرای طرح تعویض کاتالیست های تاکسی ها با همکاری شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: بر اساس طرح جامع کاهش آلودگی هوا باید کاتالیست خودروهای هشت کلان شهر تعویض می شد که بر این اساس 2 هزار و 500 قطعه کاتالیست تعویض شد.
 
وی افزود: عمر هر کاتالیست 80 تا 100 هزار کیلومتر است و از آنجا که تاکسی ها به طورمداوم در حرکت هستند این میزان پیمایش در زمان کوتاه تری نسبت به خودروهای شخصی فرا می رسد.
 
به گفته وی استفاده از رنگ با پایه آبی در خودروها از دیگر فعالیت ها زیست محیطی گروه خودرو سازی سایپا است.
 
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست 2 تا 5 اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی محیط زیست برپا است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.