| کد خبر: 43976 |

کمیته گردشگری دریایی در استان بوشهر فعال شد

تین نیوز | مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت دریا و ساحل در ایام تعطیلات نوروز کمیته گردشگری دریایی در استان بوشهر فعال شده است.

محمدابراهیم فروزانی درنشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوشهرساحل استان بوشهرازمهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری این استان دانست و گفت: استان بوشهر دارای طولانی ترین مرزدریایی با خلیج فارس در کشور است که این مهم ظرفیت مهمی در حوزه گردشگری فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه گردشگران نوروزی با هدف استفاده از دریا و ساحل زیبای خلیج فارس نوار ساحلی استان بوشهر را برای هدف گرشگری استفاده می‌کنند گفت: برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت دریا و ساحل در ایام تعطیلات نوروز کمیته گردشگری دریایی در استان بوشهر فعال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر راه‌اندازی کمیته گردشگری دریایی در شهرستان‌های ساحلی استان بوشهر را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: 80 درصد شهرستان های استان بوشهر ساحلی هستند بگونه‌ای که از 10 شهرستان استان بوشهر 8 شهرستان آن ساحلی است که باید کمیته گردشگری دریایی درشهرستان‌های ساحلی به ریاست فرمانداران آغازبکار کنند.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر از نقاط مهم گردشگر پذیر کشورمان است تصریح کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های مهم گردشگری و جاذبه‌های آن پیش بینی می‌شود نوروز امسال تعداد مسافران به استان بوشهر نسبت به سال قبل افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر فعال شدن صنعت اکوتوریسم در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: این استان علاوه بر جاذبه‌های مهم گردشگری در حوزه ساحل، دشت، کوه ومنابع طبیعی دارای ظرفیت مهمی در حوزه صنعت است که جاذبه‌های مهمی برای گردشگری فراهم کرده است.

فروزانی از طراحی نقشه جامع گردشگری استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: نقشه جامعه گردشگری استان بوشهر بر اساس ظرفیت‌های گردشگری مناطق مختلف، طراحی و 3 برابر سال قبل چاپ و منتشر می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.