| کد خبر: 43975 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ نباید از کنفرانس مهندسی حمل و نقل، انتظار معجزه داشت / رابطه رانندگی هجومی با تنازع بقا!

تین نیوز | مشاور اسبق معاون حمل نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره ابعاد مختلف برگزاری کنفرانس مهندسی حمل و نقل که در کشور ما 13 دوره برگزاری را تجربه کرده است، اظهار داشت: این کنفرانس و گردهمایی های دیگر را با نگاهی نقادانه از ابعاد مثبت و منفی می توان مورد ارزیابی قرار داد.

محمد حسن شهیدی در گفتگو با تین نیوز بیان داشت: در واقع سطح فرهنگی جامعه از قانون ظرف مرتبطه در فیزیک تبعیت می کند. این قانون بیانگر ارتباط مستقیم بخش های مختلف با یکدیگر است که نشانگر هماهنگی بخش های مختلف یک ارگانیسم هستند و نمی توان یک بخش را جدا از دیگر بخش ها دانست و امر خلاف آن، افسانه ای بیش نیست.

به گفته وی، نباید از کنفرانس حمل و نقل انتظار معجزه داشت در حالی که می دانیم پرداختن به خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل به عنوان بخشی اقتصادی سریع تر از هر کاری ما را به برخی اهداف خواهد رساند زیرا تجربه نشان داده که توجه به بخش های اقتصادی بازده زود هنگامی را به همراه داشته است؛ اقدامی که طی 20 سال موفق به انجام آن نشده ایم.

این کارشناس حمل و نقل و ترافیک با اشاره به اینکه وجدان عمومی طبق عادت تدریجا به فرهنگ سازی دست پیدا می کند، افزود: تنها برگزاری کنفرانس کافی نیست و متاسفانه دیده می شود رانندگی هجومی در کلان شهرها یاد آور تنازع بقا در میان دیگر جانداران شده است. انسان برای تعاون بقا آفریده شده نه اینکه موتور سیکلت سوار علیه خودرو و هر دو علیه عابران بی دفاع به حرکت درآیند. 

شهیدی تصریح کرد: جایی که دو قانون خلقت عکس یکدیگر در جامعه به اجرا درآید قطعا برگزاری کنفرانس در چندین دوره متوالی نیز عامل ایجاد نظم در ترافیک نخواهد بود. کشور ما در مقوله ترافیک از سازمان یافتگی به سوی عدم هماهنگی در حرکت است که باید نسبت به آن چاره ای مناسب و عاجل اندیشیده شود.

گفتنی است «چهاردهمین كنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیك تهران»، ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه پنجم اسفند در مركز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران افتتاح می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.