| کد خبر: 43950 |

حضور اساتید بین‌المللی ترافیک در تهران برای چهاردهمین کنفرانس

◄ تهران؛ پایتخت علمی ترافیک جهان

تین نیوز | معاون مطالعات سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با اعلام این كه تهران طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پنجم و ششم اسفند میزبان «چهاردهمین كنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیك» است، گفت: با نزدیك شدن به زمان افتتاح این رویداد علمی،‌ اساتید بین‌المللی ترافیك یكی یكی وارد پایتخت كشور اسلامی‌مان می‌شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، مرتضی خشایی‌پور افزود: با توجه به حضور 13 استاد برجسته ترافیك از چهار گوشه جهان در تهران و همچنین ارسال مقاله از 15 كشور دنیا به این كنفرانس، تهران در روزهای پنجم و ششم اسفند عملاً به پایتخت علمی ترافیك دنیا تبدیل می‌شود و میهمانان داخلی و خارجی، نسبت به اشتراك و تبادل نظر آخرین آموزه‌ها و یافته‌های علمی خویش در جریان این كنفرانس اقدام می‌نمایند.

وی با تأكید بر این كه در این كنفرانس علمی دو روزه، اساتید و صاحب‌نظران ترافیك از نقاط مختلف جهان حضور دارند و نسبت به ارائه كارگاه‌های علمی در كنار استادان صاحب‌نام ترافیك اقدام می‌نمایند، اعلام كرد: 374 مقاله علمی از مجموع یك هزار و 364 مقاله ارسالی به كنفرانس در 12 محور مورد پذیرش قرار گرفته‌اند.

برگزاری نمایشگاه جانبی تولیدات ترافیكی در حاشیه كنفرانس
معاون مطالعات سازمان با اشاره به این كه ایمنی ترافیك، سیستم‌های حمل و نقل هوشمند، حمل و نقل همگانی، مدیریت سیستم‌های حمل و نقل و ترافیك و حمل و نقل و توسعه پایدار، 5 محوری هستند كه بیشترین مقالات در این محورها به كنفرانس مهندسی ترافیك ارسال شده، اظهار كرد: 5 مقاله برتر انگلیسی این كنفرانس پس از داوری نهایی در مجله 1JTLE كه یكی از معتبرترین نشریات علمی جهان در زمینه مهندسی ترافیك است، منتشر خواهد شد.

خشایی‌پور با بیان این كه برگزاری نمایشگاه جانبی نرم‌افزاری و پژوهشی به منظور ارائه آخرین تولیدات و محصولات و عرضه تازه‌ترین ایده‌ها و دست‌آوردها در حاشیه این كنفرانس برگزار می‌شود، تصریح كرد: مقالاتی از اقصی نقاط جهان - از استرالیا و مالزی گرفته تا آلمان و ایتالیا - و حتی كشوری همچون ایسلند به این كنفرانس ارائه شده است.

وی با تأكید بر این كه تعدادی از كارگاه‌های تخصصی از سوی اساتید داخلی ارائه می‌شود، اضافه كرد: كارگاه‌های تخصصی توسعه ترابر محور یا توسعه بر محور حمل و نقل به وسیله دكتر سید غلامرضا شیرازیان، كاهش آلودگی هوای كلان‌شهرها با مدیریت ترافیك و ناوگان به وسیله دكتر سید وحید حسینی، شهرهای هوشمند و حمل و نقل در آینده به وسیله دكتر محمود صفارزاده و معرفی سرویس پست و لجستیك یاتا به وسیله فرزانه دانشمند از گروه فن‌آوری اطلاعات آتیستان، از جمله این كارگاه‌ها محسوب می‌شود.

استقبال اساتید برجسته جهان از كنفرانس
بر اساس این گزارش، پروفسور كازویا كاوامورا (Kazuya Kawamura) استاد برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شهری دانشگاه ایلی نویز شیكاگو، سونال آهوجا (Sonal Ahuja) متخصص برنامه‌ریزی حمل و نقل و مدل‌سازی ترافیك از كارلسروهه آلمان، برایان پترسون (Brian J. Patterson) متخصص ایمنی راه از اونتاریوی كانادا و پروفسور پاتریسیا مختاریان (Patricia Mokhtarian) استاد مهندسی عمران و محیط زیست مؤسسه تكنولوژی جورجیای آتلانتا از جمله اساتیدی هستند كه نسبت به برگزاری كارگاه‌ تخصصی در این كنفرانس علمی اقدام می‌نمایند.

این گزارش می‌افزاید، پروفسور براس هلینگا (Bruce Hellinga) استاد مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه واترلو (اونتاریوی كانادا)، پروفسور فرناندو مونته‌ریو فیگوئه‌را (Fernando M. Monterio Figueira) استاد ترافیك دانشگاه لاسوفونای (لیسبون پرتغال)، پروفسور سالواتوره كافیسو (Salvatore cafiso) استاد مهندسی عمران و شهرسازی دانشگاه كاتالونیا (بارسلون اسپانیا)، تونی دافیز (Tony Dufays) پژوهشگر بین‌المللی ترافیك از انجمن جهانی حمل و نقل عمومی (UITP) و دكتر لوكا پااُن (Luca Paone) برنامه‌ریز بین‌المللی ترافیك از استرالیا از دیگر برگزاركنندگان كارگاه‌های تخصصی كنفرانس مذكور هستند.

این گزارش حاكی است، پروفسور امید اجتماعی استاد ترافیك دانشگاه مونش (ملبورن استرالیا) و دكتر ابوالفضل محمدیان استاد مهندسی عمران دانشگاه تورنتوی كانادا، دو استاد ایرانی مقیم خارج از كشور هستند كه كارگاه‌های خود را در این كنفرانس‌ ارائه می‌نمایند و هی‌دی فرانسیس (Heidi Francis) و كارملو آگوستینو (Carmelo D. Agostino) از دیگر میهمانان خارجی كنفرانس فوق محسوب می‌شوند.
گفتنی است در «چهاردهمین كنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیك تهران»، ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه پنجم اسفند در مركز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران افتتاح می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.