| کد خبر: 43941 |

سه راه ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان براثر طغیان رودخانه بسته شد

تین  نیوز | سه راه ارتباطی ایرانشهر-دلگان، دلگان-بزمان و نیکشهر-بنت واقع در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر طغیان رودخانه های محلی و جریان یافتن سیل از روز گذشته بسته شده است.
 
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: رفت و آمد خودروهای سبک و سنگین تا اطلاع ثانوی در این راهها امکان پذیر نیست.
 
'رضا اربابی' افزود: نیروهای راهداری برای بازگشایی این راهها در حالت آماده باش بسر می برند و به محض فروکش کردن آب رودخانه، اقدامات لازم را برای بازگشایی آنها انجام خواهند داد.
 
وی اظهار داشت: خرابی فضای سبز، شکسته شدن درختان و کابل های فشار قوی از جمله خسارات وارده ناشی از توفان و بارش در چند روز گذشته به شهرهای استان است که برآورد خسارت وارده بعد از جمع بندی اعلام می شود.
 
وی گفت: با توجه به اینکه در 24 ساعت گذشته بیشترین بارندگی با 34،4 میلیمتر مربوط به نصرت آباد بوده است، فرماندار زاهدان به همراه اعضای هماهنگی شورای مدیریت بحران شهرستان از صبح امروز برای بررسی میزان خسارات وارده به این منطقه اعزام شدند.
 
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به گزارشهای دریافتی مبنی بر بروز خسارات ناشی از توفان و بارندگی به برخی مناطق مسکونی بخش نصرت آباد شهرستان زاهدان، امکانات و تجهیزات لازم برای مردم منطقه فراهم خواهد شد.
 
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به تداوم کاهش 15 تا 20 درجه ای دما برای بیشتر نقاط استان، احتمال بارش پراکنده و برف تا اواخر وقت امروز در ارتفاعات مرکزی همچنان وجود دارد.
 
'علی ملاشاهی' دمای فعلی زاهدان را چهار درجه سانتیگراد بالای صفر عنوان کرد که نسبت به روز گذشته در همین ساعت، بیش از 15 درجه افزایش دما را نشان می دهد.
 
وی افزود: در 24 ساعت گذشته برای زاهدان 16،4 میلیمتر، ایرانشهر دو میلیمتر، خاش 17 میلیمتر، سراوان 16،3 میلیمتر، زابل 6،5 میلیمتر، نیکشهر شش دهم میلیمتر، میرجاوه هشت دهم میلیمتر، زهک 9،7 میلیمتر، راسک 2،7 میلیمتر، بزمان 24 میلیمتر، فنوج 17 میلیمتر، هیرمند 10،4 میلیمتر، مهرستان 1،6 میلیمتر، سوران 9،2 میلیمتر، دلگان 12 میلیمتر، بزمان 24 میلیمتر و هیرمند 10،4 میلیمتر بارش گزارش شده است.
 
توفان و بارندگی در چند روز گذشته سبب بروز خساراتی در بخش های زیربنایی برق، فضای سبز و برخی راههای ارتباطی سیستان و بلوچستان شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.