| کد خبر: 43939 |

لزوم اتصال فرودگاه اهواز به ۳ هاب بین‌المللی

تین نیوز | مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان گفت: فرودگاه اهواز برای ایفای نقش اصلی خود باید بتواند به حداقل سه هاب بین المللی متصل شود که بر اساس هدف‌گذاری‌های صورت گرفته اتصال به هاب هوایی ترکیه در برنامه شرکت فرودگاه اهواز بوده است و بلافاصله ما قصد داریم یه هاب کشور دوبی و پس از آن نیز به هاب کشور قطر متصل شویم.
 
محمدسعید شرفی در همایشی با موضوع ورود اولین ایرلاین خارجی (ترکیش ایرلاین)به استان که روز گذشته، سوم اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: نگاه ما به این شرکت در واقع فقط به انجام پرواز اهواز-استامبول خلاصه نمی‌شود، بلکه این شرکت هواپیمایی می‌تواند فرودگاه اهواز را از حالت فعلی که نامش را بم بست در عرصه بین‌المللی می‌گذاریم، خارج و به 268 نقطه متصل کند.
 
وی افزود: تدوین و نهادینه سازی استراتژی های بسیار دقیقی در دستور کار ما قرار دارد و امیدواریم بتوانیم تا قبل از عید این استراتژی‌ها را رونمایی کنیم که این استراتژی‌ها به مباحث ایمنی، اقتصادی، کیفیت خدمات و آموزش اختصاص دارد.
 
شرفی تصریح کرد: پرواز از اهواز با شرکت ترکیش ایرلاین موجب بهینه سازی وقت مسافران اهوازی می‌شود و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.
 
وی عنوان کرد: درصدد هستیم فرودگاه اهواز را از جایگاه فعلی ظرف یک تا 2سال آینده یک رتبه ارتقاء ‌دهیم. در سال گذشته 2،5 میلیون مسافر داخلی و خارجی از طریق این فرودگاه جابه جا شده‌اند که این تعداد جابه‌جایی همطراز با آمار فرودگاه شیراز بوده است و جایگاه چهارم کشور یک ماه متعلق به ما و یک ماه در اختیار فرودگاه شیراز است.
 
شرفی با اشاره به افتتاح و برقراری پروازهای ترکیش ایرلاین از 25اسفندماه از فرودگاه اهواز خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که در مدت کوتاهی رتبه خود را به لحاظ تعداد جابه‌جایی‌ها به رتبه سوم در کشور برسانیم.
 
وی بیان کرد: یکی از اهداف ترسیم شده فرودگاه اهواز تا سال 2018 این است که تعداد جابه‌جایی مسافر در این فرودگاه اعم از داخلی و خارجی به حداقل 4 میلیون نفر برسد و هدف دیگر ما این است که حداقل 5 شرکت هواپیمایی خارجی را وارد این فرودگاه کنیم.
 
شرفی اظهارکرد: امیدواریم با ورود شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین شاهد رشد، توسعه اقتصادی و گردشگری استان، ارتقای دانش هوانوردی، تعاملات بیشتر بین استان خوزستان و کشور ترکیه و جذب سرمایه گذاران ترکیه‌ای برای تامین زیرساخت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری باشیم.
 
در این همایش افشین حیدری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهارکرد: فعلا در کورس رقابتی که قرار است در استان اتفاق بیفتد، شرکت ترکیش ایرلاین برنده شده است و امیدواریم این شرکت بتواند به عنوان اولین ایرلاین خارجی جای خود را در بین مردم استان باز کند.
 
‌وی افزود: امیدواریم این شرکت با ارایه خدمات خود، کمک کند تا استان خوزستان انچنان که شایسته است به همه دنیا معرفی شود.
 
حیدری تصریح کرد:‌ به دنبال این هستیم برای تمام حوزه‌ها در استان با زیرساخت گردشگری برنامه‌ریزی کنیم، در اصل ما در حال تمرین برای آغاز فصلی نو در گردشگری خوزستان هستیم و درصدد هستیم با تعریف رویدادهای بزرگ در استان در این راستا گام برداریم، به عنوان مثال طرح کارناوال شادی یکی از طرح‌ها‌ست که این طرح در حال آماده شدن است.
 
وی عنوان کرد: برنامه ما این است که بتوانیم گردشگری دفاع مقدس را به خوبی معرفی کنیم و هدف این است شرایطی را فراهم کنیم تا سفره گردشگری گسترده تر شود و خوزستان ظرفیت این را دارد که اقتصاد خود را با گردشگری ببندد و تقویت کند.
 
حیدری اظهارکرد: ما دیگر مثل گذشته به خوزستان، استان صنعتی نخواهیم گفت بلکه از آن به عنوان استان باستانی و زیبا نام خواهیم برد. تیرماه سال اینده ثبت سومین اثر جهانی خوزستان اتفاق می‌افتد و محوطه تاریخی شوش ثبت جهانی خواهد شد، مسیر گردشگری شوشتر_چغازنبیل _شوش یک مسیر فرهنگی خاص در دنیا محسوب می‌شود و بی نظیر است.
 
وی با اشاره به حمایت استاندار خوزستان از موضوع گردشگری خاطرنشان کرد:از این حمایت‌ها و اقدامات می‌توان به تصویب و تزریق 1300میلیارد تومان اعتبار طی سه سال برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان و استفاده از ظرفیت گردشگری آبی که سال‌ها مغفول مانده است، اشاره کرد و این نوید را می‌دهم که آینده گردشگری خوزستان آینده‌ای متفاوت خواهد بود.
 
همچنین محمد آلاگز، نماینده شرکت ترکیش ایرلاین در این همایش با اشاره به ورود این شرکت در پروازهای فرودگاه اهواز اظهارکرد: ما خوشحال هستیم که این اتفاق عملی شده است که جا دارد از مدیر فرودگاه‌های خوزستان قدردانی کرد.
 
وی افزود: شرکت ما از لحاظ پروازهای خود به کشورهای مختلف دنیا نسبت به سایر ایرلاین‌ها رتبه اول را دارد و ما به 108کشور و در 268مسیر پرواز انجام می‌دهیم که ایرلاین دوم دنیا با فاصله زیادی از ما، به 90 کشور پرواز دارد.
 
آلاگز تصریح‌کرد: در سال 2003 تعداد جابه‌جایی مسافر از طریق شرکت ترکیش ایرلاین 10میلیون نفر بوده است که این تعداد هم‌اکنون به 63میلیون نفر رسیده است.
 
در این همایش خوانساری، رییس انجمن دفاتر هواپیمایی خوزستان اظهارکرد: از کلیه کسانی که کمک کردند، پای شرکت هواپیمایی ترکیه به استان باز شود، قدردانی می‌کنیم و امیدواریم با ورود شرکت‌های دیگر به استان که از برنامه‌های فرودگاه اهواز است، شاهد تحول مثبت و رونق اقتصادی استان باشیم.
 
وی افزود: ما باید به گونه‌ای خود را توانمند کنیم که استان خوزستان به نقطه ورود گردشگران اروپایی تبدیل شود و همچنین علاوه بر این باید در زمینه بردن تور به استامبول برنامه‌ریزی بلندمدتی داشته باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.