| کد خبر: 43913 |

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی

مدیریت بحران در اداره کل راه و شهرسازی فعال شد

تین نیوز | مدیر کل را و شهرسازی خراسان شمالی از فعال شدن مدیریت بحران در این اداره کل خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته طرح ریز پهنه بندی زلزله نیز در سال 94 تهیه می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، مهندس بدیعی مقدم، در اولین همایش زلزله، مدیریت بحران، دورنمای آینده با اشاره به انعقاد قرارداد این کار از سال آینده، استفاده از ظرفیت دانشگاه ها برای اجرای این طرح خبر داد.

وی افزود: با تهیه طرح ریز پهنه بندی زلزله در استان دقت عمل در طراحی و اجرای سازه‌ها بیشتر می شود.
بدیعی مقدم تصریح کرد: همچنین تمهیدات لازم برای پاسخگویی به نیازهای مربوط به مقاوم سازی تاسیسات زیربنایی نیز با اجرای این طرح فراهم می‌شود.

مدیر کل را و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به فعال شدن مدیریت بحران در این اداره کل طی امسال، خاطرنشان کرد: در همین راستا مطالعه بر سه مقوله و موضوع مهم شامل زلزله، رانش و سیل را در دستور کار خود قرار داده است.

بدیعی مقدم اظهار داشت: این مطالعات در راستای کسب آمادگی بیشتر و به موقع برای مدیریت بحران در استان در برنامه قرار گرفته است.

وی گفت: در این زمینه از توان علمی اساتید داخل و خارج استان استفاده می‌شود تا با یک هم اندیشی مناسب و مضاعف، نتیجه مناسب نیز حاصل شود.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به استقرار نظارت عالیه در راه و شهرسازی استان، گفت: با استقرار این کمیته و با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، اقدامات خوب و موثری در نظارت‌ها و بازدید از ساخت و ساز انجام شده است.

بدیعی مقدم با بیان اینکه ظرفیت‌های مقاوم سازی سازه‌ها و بناها در این استان بالا است گفت: استفاده از توان مهندسان می‌تواند روند استفاده از مصالح خوب و نیز اجرای سازه مقاوم را محقق سازد.

وی نقش برگزاری این همایش را در حساس کردن و نیز آماده کردن جامعه برای حرکت به مقاوم سازی سازه‌ها باتوجه به وجود گسلی در منطقه خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: امید است سایر اقدامات اجرای نیز با پیوست علمی و استفاده از توان علمی اجرایی شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.