| کد خبر: 43881 |

تاخیر پروازی سر به فلک کشید

تین نیوز |  تاخیر پروازها به امری عادی تبدیل شده و اگر پروازی تاخیر نداشته باشد باید تعجب کرد! اما در دو روز گذشته تاخیر متعدد پروازها به قدری بود که صدای مسافران درآمد.

پرواز باطل‌شده مشهد- تهران دوباره برقرار شد
شرکت هواپیمایی آتا در توضیح علت بروز تاخیر 12 ساعته پرواز مشهد- تهران این ایرلاین اعلام کرد: به دلیل شرایط نامساعد جوی فرودگاه مبدا، این پرواز باطل شد، اما در کنار تامین هزینه اقامت مسافران در هتل پرواز دیگری جایگزین شد‌.

پرواز مشهد- تهران آتا‌ایر به شماره 5236 که قرار بود شنبه شب ساعت 22:45 مسافران را به سمت تهران منتقل کند به دلیل نقص فنی و شرایط نامناسب جوی فرودگاه مبدا، کنسل و مقرر شد پرواز ساعت 10:45 روز بعد انجام شود‌.

این پرواز دیروز حدود ساعت 12 در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست اما مسافران‌ در اعتراض به بروز این تاخیر 12 ساعته، هم‌اکنون از ‌هواپیمای بوئینگ MD آتا پیاده نمی‌شوند و مدعی دریافت خسارت هستند‌.

در این راستا پس از پیگیری‌های روابط‌عمومی آتا در این‌باره اعلام کرد: این ابتدا به دلیل بروز نقص فنی با تاخیر مواجه و مقرر شد حدود ساعت یک بامداد انجام شود، اما به دلیل بروز شرایط نامساعد جوی فرودگاه مبدا، به طول انجامیدن شرایط نامساعد جوی و نبود شرایط مناسب برای پرواز هواپیمای کیش- مشهد این ایرلاین، به ناچار و طبق قانون، پرواز را باطل اعلام کردیم‌.

این ایرلاین به همه مسافران اعلام کرده که با وجود آنکه بروز تاخیر به دلیل شرایط نامساعد جوی بوده است‌ و شرکت تعهدی بابت تامین محل استقرار مسافران ندارد، اما هزینه هتل مسافران تامین شده و هزینه استقرار بر عهده آتا خواهد بود‌.

خلبان: مسافران ناراحت پیاده شوند
درحالی مسافران تهران- نجف در فرودگاه امام خمینی‌(ره) در انتظار انجام پرواز هستند که مسافران پرواز ۶۳۷۱ هواپیمایی تابان نیز با شدت بیشتری به این سرنوشت دچار شده و قرار است با ۷۲ ساعت تاخیر تهران را به مقصد استانبول ترک کنند‌.

یکی از مسافران پرواز شماره 6371 هواپیمایی تابان به مقصد استانبول با بیان اینکه قرار بود سه روز پیش این پرواز انجام شود به تسنیم گفت: هواپیمایی تابان به اعلام اینکه شرایط آب و هوایی بد است پرواز سه روز پیش را کنسل کرد و قرار بود دیروز ساعت هفت صبح انجام شود‌.

وی ادامه داد: این درحالی است که باز هم بدون اعلام دلیل خاصی دقایقی بعد در حدود شش ساعت تاخیر اعلام شد که برای سوار شدن به هواپیما آماده شویم‌. وی با بیان اینکه هیچ‌کدام از کارکنان و مسوولان هواپیمایی تابان جوابگوی اعتراض مسافران نیستند، تصریح کرد: چه کسی باید پاسخگوی وقت تلف شده مسافران نبودند، تاخیر سه روزه هواپیمایی تابان تمام برنامه‌های ما را به هم ریخت‌.

وی با یادآوری اینکه در روزی که تابان به بهانه وضع بد آب و هوا پرواز تهران- استانبول را کنسل کرد دو پرواز ایرلاین‌های دیگر به سمت این شهر انجام شد، گفت: در حال حاضر سوار هواپیما شده‌ایم و خلبان در پاسخ به اعتراض مسافران به دلیل تاخیر می‌گوید هرکدام از مسافران ناراحت هستند از هواپیما پیاده شوند‌.

سرگردانی ۲۵۰ مسافر تهران- نجف
درحالی قرار بود پرواز تهران- نجف هواپیمایی قشم به شماره ۲۲۳۳ ساعت ۱۰ صبح دیروز انجام شود که به دلایل نامعلوم این پرواز قرار است با تاخیر 5/8 ساعته فرودگاه امام‌خمینی‌(ره) را به مقصد فرودگاه نجف ترک کند‌. یکی از مسافران این پرواز با بیان اینکه از ساعت شش صبح برای عزیمت به نجف در فرودگاه امام‌خمینی(ره) حضور یافتم، گفت:‌ قرار بود پرواز تهران- نجف هواپیمایی قشم ساعت 10 انجام شود اما بدون هیچ دلیلی اعلام شد این پرواز به ساعت 18:30 موکول می‌شود‌.

وی با انتقاد از عدم پاسخگویی مسوولان قشم‌ایر در این زمینه گفت: درحالی به مسافران اعلام شده پرواز با تاخیر هشت و نیم ساعته انجام می‌شود که هواپیمایی قشم مقصد پرواز را نیز از نجف به بغداد تغییر داده‌اند‌. در حال حاضر مسافران شهرستانی (سایر استان‌ها) این پرواز در فرودگاه امام‌خمینی‌(ره) سرگردان شده‌اند و محلی مناسبی برای سپری کردن زمان باقیمانده تا ساعت اعلام شده برای انجام پرواز (18:30) ندارند، مسافران تهرانی این پرواز نیز فرودگاه را ترک کرده‌اند‌. لازم به ذکر است علاوه بر هواپیمایی قشم، پروازهای ایران‌ایر نیز در فرودگاه امام‌خمینی‌(ره) تاخیر دارد‌.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.