| کد خبر: 435 |

برنامه ریزی راه آهن برای کاهش عمر متوسط ناوگان ریلی

تین نیوز | مدیرعامل راه آهن ایجاد تحول جدی و اساسی در حوزه مسافری را مستلزم ایجاد هماهنگی، یکدلی و وفاق برشمرد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه آهن در دومین دیدار خود با روسای قطارها با اشاره به برنامه های کلی راه آهن گفت: تصمیم داریم ظرف 4 سال آینده، در بخش خطوط و توسعه خطوط، ناوگان باری و مسافری تحول اساسی صورت دهیم و با افزایش تقریبا دو برابری ظرفیت، میزان جابجایی مسافر را از 27 میلیون نفر در سال جاری به حدود 40 میلیون نفر در سال 96 برسانیم.
 
وی افزود: لازمه رسیدن به چنین رشدی، غیر از بخش های زیربنایی، توسعه ناوگان است زیرا ناوگان ریلی بسیار فرسوده است و طی سالهای قبل قراردادهای جدید در زمینه توسعه ناوگان مسافری وجود نداشته است.
 
پور سید آقایی با بیان اینکه در حال حاضر متوسط عمر ناوگان مسافری 30 سال است تصریح کرد: در سال آینده واگن های فرسوده از جمله دلیجان از سیر خارج خواهد شد و واگن های دست دوم خارجی به شرطی اجازه ورود به شبکه ریلی خواهند داشت که جایگزین واگن های فرسوده فعلی شوند.
 
وی ادامه داد: سیاست راه آهن نوسازی ناوگان مسافری است و برنامه ریزی ما رساندن عمر متوسط ناوگان مسافری به 16 سال طی 8 سال آینده است.
 
پور سید آقایی با اشاره به ورود لکوموتیوهای زیمنس به شبکه ریلی خاطرنشان کرد: طی دو سال آینده نیز هر سال 40 لکوموتیو به ناوگان ریلی اضافه می شود که در اینصورت در این زمینه کمبود جدی نخواهیم داشت.
 
وی از برقی کردن قطار تهران- مشهد تا پایان دولت فعلی و راه اندازی قطار سریع السیر تهران- اصفهان به عنوان دیگر برنامه های راه آهن یاد کرد و گفت: با محقق شدن این موارد، حوزه مسافری راه آهن طی 4 سال آینده، یک شبکه نو و نسبتا مدرن با قطارهایی با سرعت حدود 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
 
دکتر پور سیدآقایی همچنین از ورود حدود 700 واگن مسافری به شبکه ریلی کشور به عنوان یکی از برنامه های راه آهن یاد کرد و افزود: برای این کار تمهیداتی از قبیل اعطای وام با سود بسیار پایین و حمایت از شرکتهایی که اقدام به خرید واگن مسافری نمایند در نظر گرفته شده است.
 
وی در ادامه با اشاره به وظایف خطیر روسای قطار خاطرنشان کرد: روسای قطار ویترین و نوک پیکان تماس مردم با راه آهن هستند و توقع ما این است که حداکثر برخورد مناسب با مردم صورت گیرد.
 
پور سیدآقایی تصریح کرد: رعایت حقوق مسافرین، آراستگی مامورین و روسای قطار، نظافت قطارها و اطلاع رسانی به موقع درباره زمان حرکت و یا تاخیر قطار موجبات رضایت مندی مسافرین و پیشرفت راه آهن را فراهم خواهد کرد.
 
مدیرعامل راه آهن در ادامه از روسای قطار خواست با ایجاد ابتکار در ارائه خدمات به مسافرین، بیش از وظیفه قانونی خود به مردم خدمت کرده تا با تامین حداکثر رضایت مندی مسافرین موجبات تحول در سازمان مهیا شود.
 
گفتنی است در پایان این مراسم به 5 نفر از روسای برگزیده قطارهای مسافری از سوی مدیرعامل راه آهن لوح تقدیر اعطا شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.