| کد خبر: 39322 |

دولت‌ها، سد توسعه روابط تجاری ایران و روسیه

تین نیوز | از آنجایی که در حال حاضر تجار ایرانی و روسی به دنبال توسعه روابط تجاری با یکدیگر هستند،دولت‌ها با حذف نکردن موانع موجود سدی بر سر راه آنها شده‌اند.
 در شرایطی که دو کشور ایران و روسیه با کاهش حجم مراودات تجاری با اروپا مواجه شده‌اند به دنبال راه‌کارهایی برای سوق دادن مسیر‌های تجاری به سمت یکدیگر هستند. در همین راستا بنا بر این بود که حتی در مبادلات تجاری بین این دو کشور دلار حذف و روبل جایگزین آن شود که به نظر می‌رسد هنوز هیچ اقدامی جدی از سوی بانک مرکزی دو کشور انجام نگرفته است. به گفته فعالان این حوزه، موانع تجاری همچنان پاپرجاست و علی‌رغم تلاش‌های بخش خصوصی نه تعرفه‌های گمرکی بازبینی شده و نه مشکلات بانکی.
 
اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه در این زمینه به تسنیم گفت: در حال حاضر دو کشور روسیه و ایران در تلاش برای حذف دلار از مبادلات تجاری خود هستند اما هنوز چنین امری توسط بانک‌های مرکزی دو کشور اجرایی نشده است.هم اکنون قیمت روبل با نوساناتی روبه رو است که درصددیم با مذاکراتی از طرف روسی تضمین‌های بانکی را در معاملات دریافت کنیم.تعرفه‌های گمرکی محصولات دو کشور هم باید بازبینی شود.
 
رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه درباره صادرات محصولات لبنی از ایران به روسیه نیز گفت: نخستین گام برای آغاز صادرات محصولات لبنی ایران به کشور روسیه موافقت سازمان‌های دامپزشکی دو کشور است که هنوز چنین امری صورت نگرفته است.
 
وی با بیان اینکه وزرای کشاورزی دو کشور موافقت تلویحی خود را برای صادارت محصولات لبنی اعلام کرده‌اند، افزود: طرف روسی قرار بود ظرف 15 روز گذشته موافقت رسمی خود را برای آغاز صادرات محصولات لبنی ایران به این کشور اعلام کند اما با گذشت مهلت 15 روزه هنوز این موافقت به صورت رسمی امضاء نشده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.