| کد خبر: 39314 |

در نخستین همایش سیستم های حمل ونقل هوشمند جاده ای:

سیستم های هوشمند کارایی و بهره وری حمل ونقل جاده ای را ارتقا می دهند

تین نیوز | دبیر نخستین همایش سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای گفت: حدود 95 درصد حمل و نقل کالا و مسافر بر روی جاده ها انجام می شود و استفاده از سیستم های هوشمند و فناوری های نوین عملکرد، کارایی و بهره وری را در این بخش ارتقا می دهد.
 
علی اکبر آشوری روز سه شنبه در نخستین همایش سیستم های هوشمند جاده ای، افزود: یکی از نشانه های بارز این قرن سرعت تغییر و تحولات علمی و فنی است و در حال حاضر بشر به طور مداوم با نوآوری و فناوری های نوین همواره به دنبال بهبود عملکردها است.
 
به گفته این مقام مسئول، یکی از فناوری های نوین که در دهه های اخیر در حوزه حمل و نقل جاده ای به طور گسترده رواج پیدا کرده، استفاده از سیستم های حمل و نقل هوشمند است که موجب تحولات اساسی از جمله بهبود عملکرد و ایمنی در حمل و نقل شده است.
 
دبیر نخستین همایش سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای، گفت: در برنامه های بلندمدت سازمان راهداری نیز همواره ارتقا ایمنی عبور و مرور و ارتقا سطح خدمات و بهره وری جایگاه ویژه ای دارد و این سازمان در صدد است با استفاده از سیستم های هوشمند تحولات بزرگی را در این عرصه بوجود آورد.
 
وی یادآور شد: ایجاد تحول در زیربخش حمل و نقل جاده ای غیر از بکارگیری فناوری های نوین و سامانه های حمل و نقل هوشمند امکان پذیر نیست و در این راستا به منظور کاهش زمان و هزینه و استفاده از تجربه های موفق کشورهای دیگر اجرای طرح های هوشمندسازی جاده ها و معرفی جدیدترین سامانه های هوشمند جاده ای با مشارکت بخش دولتی و خصوصی ضروری است.
 
آشوری اظهار داشت: برگزاری نخستین همایش سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای فرصتی است تا سازمان راهداری و حمل و نقل با برگزاری آن امکان شناسایی و انتخاب جدید فناوری های هوشمند در حوزه حمل و نقل جاده ای را متناسب با شرایط اقتصادی و فنی کشور فراهم کند.
 
وی در پایان اظهارامیدواری کرد: با همکاری مراکز آموزشی و دانشگاه ها و با حضور متخصصان داخلی، زمینه مشارکت بخش های دولتی و خصوصی برای اجرای طرح های هوشمندسازی جاده ها در کشور فراهم شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.