| کد خبر: 39312 |

فرودگاه سقز می‌تواند پس از فرودگاه‌های ارومیه و تبریز مطرح باشد

تین نیوز | مدیر پروژه‌ی فرودگاه سقز با بیان اینکه امکان توسعه و تطویل باند فرودگاه سقز وجود دارد، گفت: این فرودگاه شرایط تبدیل شدن به فرودگاه بین‌المللی را دارد.
 
«محمد محمدی‌خانقاه» در نشست با مسئولان شهرستان سقز پیرامون تدوین طرح جامع مطالعاتی فرودگاه سقز اظهار کرد: طرح جامع مطالعاتی فرودگاه در دست طراحی است که به‌علت شرایط توپوگرافی مناسب و عدم امکان توسعه‌ی فرودگاه سنندج، طرح توسعه‌ی فرودگاه سقز در کشور مطرح است.
 
وی گفت: 9 شهر، هم‌جوار سقز هستند و جمعیت زیادی می‌توانند از این فرودگاه استفاده کنند از همین‌رو توسعه‌ی این فرودگاه اهمیت فراوانی دارد.
 
مدیر پروژه‌ی فرودگاه سقز خاطرنشان کرد: در طرح جدید، عرض باند فرودگاه از 45 به 60 متر و طول باند از دو به سه کیلومتر تغییر می‌یابد.
 
وی با بیان اینکه در سال 77 این فرودگاه برای پرواز هواپیمای فوکر 28 طراحی شده است، یادآورشد: در طرح جدید پرواز فوکر 100 هواپیمایی نسبتاً سنگین، پیش‌بینی شده است.
 
وی گفت: این فرودگاه در آینده می‌تواند پس از فرودگاه‌های ارومیه و تبریز مطرح باشد و حجاج منطقه از فرودگاه سقز با هواپیمای ایرباس 300 به سمت عربستان پرواز کنند.
 
«علی‌اکبر ورمقانی»، فرماندار ویژه‌ی شهرستان سقز هم در ادامه این نشست،همکاری ادارات مرتبط شهرستان برای تهیه‌ی طرح مطالعاتی جامع فرودگاه را خواستار شد و افزود: با توجه به اهمیت موضوع، این طرح باید تا 50 سال دیگر نیز نیازهای منطقه را پاسخگو باشد.
 
وی بر جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در حریم فرودگاه، تسریع در اتمام طرح جامع مطالعاتی، تملک اراضی برای تطویل کردن و صدور سند مالکیت اراضی تملک شده فعلی تأکید کرد.
 
«صابر زارعی» معاون فنی و عمرانی فرمانداری سقز هم با بیان اینکه، فرودگاه کلید توسعه‌ی منطقه است، اظهار کرد: جهت پیشبرد طرح جامع مطالعاتی فرودگاه همکاری‌های لازم و جلسات پیوسته برگزار می‌شود.
 
وی، با بیان اینکه تاکنون حدود 60 میلیارد ریال برای ساخت فرودگاه هزینه شده است، خاطرنشان کرد: برای تکمیل آن 600 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • افندی زاده 0 0

    اگر قرار بود بین فرودگاه ارومیه و فرودگاه سنندج، فرودگاه دیگری احداثشود، آن فرودگاه باید در شهر بوکان احداثمی شد. چون: ۱: درست در وسط جاده سنندج - ارومیه و همچنین درست در وسط جاده سنندج _ تبریز قرار دارد. ۲: پرجمعیت ترین شهر در این دو مسیر است. ۳: در مرکز منطقه ای واقع شده که شامل شهرستانهای میاندوآب، مهاباد، شاهین دژ، تکاب، سقز، بانه، سردشت، پیرانشهر، نقده و بوکان است. یعنی اگر قرار بود برای جمعیت ۲ میلیونی این منطقه فرودگاهی احداثشود، بهتر بود این فرودگاه در مرکز این منطقه(بوکان) احداثمی شد تا همه از فرودگاه فاصله یکسانی داشته باشند. حال که این فرودگاه در سقز در حال ساخت است، میاندوآبی ها فرودگاه مراغه را ترجیح خواهند داد و مهاباد، نقده و پیرانشهر ی ها، فرودگاه ارومیه را ترجیح خواهند داد. یعنی از جمعیت ۲ میلیونی منطقه، نزدیک به ۱ میلیون نفر از فرودگاه سقز استفاده نخواهند کرد و در نتیجه احداثفرودگاه در سقز به نفع ۴۰۰ هزار نفر و به ضرر ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر هستش. یعنی اگر فرودگاه در بوکان احداثشود، فرودگاه قابلی خواهد بود که نسبت به فرودگاههای ارومیه، سنندج و مراغه، مسافران بیشتری خواهد داشت ولی اگر در سقز ساخته شود، یکی از این فرودگاههایی خواهد بود که به زور هفته ای یک بار به تهران پرواز دارند.