| کد خبر: 39298 |

صنعت مترو تهران به دوره بلوغ رسیده است / تقدیر از رکوردشکنی های مترو

تین نیوز | معاون عمرانی وزیر كشور با اشاره به تكمیل 17كیلومتر از بخش شمالی خط سه مترو تهران ظرف مدت هشت ماه، گفت: ركوردی كه در اجرای عملیات مهندسی این پروژه به دست آمده قطعا قابل تقدیر است.

به گزارش تین نیوز از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شركت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) صبح امروز سه شنبه مهندس هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت كشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، رضا عابدی  مدیرعامل شركت مادر تخصصی حمل و نقل  ریلی با همراهی  هابیل درویشی مدیرعامل شركت مترو تهران و حومه و با حضور تعدادی از مدیران،مشاوران و پیمانكاران پروژه های خطوط مترو تهران از پروژه در دست ساخت بخش شمالی خط سه در حد فاصل ایستگاه مترو شهید بهشتی تا شهرك قائم در شمال شرق به طول 17 كیلومتر بازدید كردند. 

معاون عمرانی وزیر كشور در جریان این بازدید سه ساعته با اشاره به ضرورت توسعه سیستمهای ریلی در شهرهای بزرگ كشور به ویژه در تهران به عنوان پایتخت گفت: با توجه به وجود مشكلات روزمره مردم برای رفت و آمد با توسعه خطوط ریلی میتوان این مشكلات را به صورت موثر حل كرد. قطعا با توسعه خطوط مترو علاوه بر دادن امكان به شهروندان برای برنامه ریزی در سفرهای درون شهری خود، امكان رفع معضل آلودگی هوا نیز به وجود میآید.

وی افزود: توجه به پروژههای ریلی از اولویتهای دولت تدبیر و امید است كه در وزارت كشور نیز به این موضوع نگاه ویژهای داریم. قطعا از همه تواناییها و اختیارات برای سرعت دادن به انجام پروژههای ریلی استفاه میكنیم و تاكنون نیز از تمام امكانات و اعتبارات برای توسعه هرچه سریعتر خطوط متروی تهران استفاده كرده ایم.

معاون عمرانی وزیر كشور با اشاره به تكمیل 17كیلومتر از بخش شمالی خط سه مترو تهران ظرف مدت هشت ماه، گفت: ركوردی كه در اجرای عملیات مهندسی این پروژه به دست آمده قطعا قابل تقدیر است كه نشان دهنده رسیدن به یك دوره بلوغ قابل اتكا در این صنعت به شمار میرود.

وی تصریح كرد: قطعا خط سه متروی تهران به عنوان مهمترین خط ریلی پایتخت كه منتهی الیه جنوبی شهر را به شمال آن وصل میكند، با توجه به امكان رینگ شدن آن با خط یك و طولانی ترین خط متروی كشور یكی از دستاوردهای بزرگ شركت مترو تهران است.

خندان دل افزود: دولت نیز با حمایت از شركت متروی تهران امیدوار است خطوط متروی تهران هرچه زودتر تكمیل شود تا امكان بهره مندی از حمل و نقل عمومی برای شهروندان امكانپذیر شود.

معاون عمرانی وزیر كشور در خصوص تامین اعتبار 100 درصدی مترو فرودگاه امام خمینی(ره)- پرند و خط مترو تهران - رامین توسط دولت گفت: به دلایل متعددی پروژههای ریلی بدون هیچ تردیدی در اولویت برنامههای حمل و نقل عمومی كشور قرار دارد و باید در دولت ،شهرداری و شورای شهر به تامین اعتبارات توسعه ریلی كشور توجه ویژهای شود. قطعا با تكمیل سیستم متروهای اقماری امكان بسیار خوبی برای شهروندانی كه برای كار بین داخل و حومه شهر در تردد هستند، فراهم میشود.

در این زمینه شهرداری تهران علاوه بر نگاه ویژه به متروی درون شهری باید در خصوص تكمیل متروهای اقماری نیز گامهای موثری بردارد و دولت نیز در این مسیر در كنار شهرداری خواهد بود.

در این بازدید مهندس هابیل درویشی مدیر عامل شركت مترو تهران و حومه با اشاره به تكمیل بخش شمالی خط سه مترو ظرف مدت هشت ماه، گفت: بیش از 20 هزار نفر پرسنل به صورت مستقیم و غیر مستقیم به طور شبانه روزی در پروژه های مترو تهران و حومه در حال فعالیت هستند و بحمدالله در سایه كار شبانه روزی امروز شاهد تكمیل 90 درصدی بخش شمالی خط سه مترو تهران هستیم .

وی افزود: خط سه مترو تهران با 37 كیلومتر طولانی ترین خط ریلی كشور است كه قبلا 20 كیلومتر از آن به       بهره برداری رسیده است و 17 كیلومتر باقی مانده نیز تا پایان سال 93 آماده بهره برداری میشود.

درویشی در خصوص تامین تجهیزات فنی و ایستگاههای خط سه مترو نیز ، گفت: خط سه مترو تهران از كمربندی آزادگان تا میدان قائم به طول 37 كیلومتر ادامه پیدا میكند و نیمه شمالی آن از مصلی تهران شروع و از خیابان بهشتی، سهروردی، چهار راه قصر، خیابان صیاد شیرازی، پل گیلان، میدان نوبنیاد، اقدسیه، ازگل و میدان قائم عبور میكند. این خط جنوب غرب تهران را به شمال شرق آن در شهرك قائم متصل میكند و در حال حاضر عملیات عمرانی تونل ها به صورت 100 درصدی و پیشرفت كل پروژه تا بیش از 90 درصد انجام شده است.

وی تاكید كرد: در نیمه شمالی خط سه مترو تهران ركوردهای بسیار خوبی از جمله ساخت و تكمیل 500 متر تونل در هر هفته به دست آمده و امیدواریم بتوانیم تجربیات مترو تهران را به سایر كلانشهرها منتقل كنیم. این خط در نیمه شمالی 11 ایستگاه دارد كه تجهیزات آن به طور كامل تامین شده و همزمان با بهره برداری از این 17 كیلومتر تجهیزات فنی نیز به كارگیری خواهند شد، به طوری كه تمام ایستگاهها قبل از بهره برداری، پله برقی خواهند داشت.

در ادامه درویشی با اشاره به پروژههای مشترك شركت متروی تهران و حومه با دولت، گفت: خط مترو حومهای فرودگاه حضرت امام(ره) به طول 52 كیلومتر با 5 ایستگاه در حال حاضر پیشرفت 90 درصدی را داشته كه در صورت تامین اعتبار 300 میلیارد تومانی توسط دولت میتوانیم ظرف كمتر از پنج ماه این خط را به بهره برداری برسانیم. مسیر فرودگاه حضرت امام از ویژگیهای خاصی برخوردار است كه یكی از آنها پیش بینی سرعت 120 كیلومتر در ساعت برای قطارهای آن و ساخت واگنهای متفاوت برای این خط میباشد كه كلیه اعتبار تامین واگنهای این خط از محل فاینانس تامین میشود.

درویش به خط ویژه فرودگاه مهرآباد به عنوان یكی دیگر از پروژههای در حال ساخت شركت مترو اشاره كرد و افزود: خط ویژه فرودگاه مهرآباد در ادامه خط چهار مترو شهر تهران در حال ساخت است كه قطارهای این خط به صورت جداگانه و متفاوت از واگنهای سایر خطوط ساخته میشود كه همزمان با اتمام عملیات عمرانی این واگنها نیز به صورت كامل برای این خط تامین میشود.

در حال حاضر نیز تجهیزات این خط به صورت كامل تامین شده و در انبارهای شركت مترو تهران نگهداری میشود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.