| کد خبر: 39263 |

اتوبان اردبیل - مشگین‌شهر سال آینده افتتاح می‌شود

تین نیوز | معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: اتوبان اردبیل - مشگین‌شهر به طول 15 کیلومتر که فاز دوم آن در حال اجرا است در سه ماه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
 
علی آذرنژاد پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در اردبیل اظهار کرد: مابقی عملیات اجرایی این اتوبان که نیاز به تکمیل در فازهای مختلف دارد طی دو سال آینده آماده شده و بهره‌برداری از آن به انجام می‌رسد تا این مسیر به یک راه ارتباطی ایمن تبدیل شود.
 
وی در مورد پروژه ‌راه‌آهن اردبیل به عنوان آرزوی دیرین مردم استان بوده و سعی و تلاش ما در تکمیل و راه‌اندازی هر چه سریع‌تر آن  است،‌ گفت: از 23 کیلومتر تونل و  تاکنون 16 کیلومتر حفاری شده و این پروژه با 9 قطعه در حال اجرا است.
 
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل یادآور شد: 48 میلیارد تومان در سال آینده تامین اعتبار شده که کمیسیون تلفیق مجلس رقم آن را تا 170 میلیارد تومان افزایش داده است.
 
آذرنژاد با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه به هزار و 200 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم، تصریح کرد: تاکنون برای احداث راه‌آهن اردبیل 345 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
 
این مسئول از احداث باند کندروی محور بران – پارس‌آباد به سمت اردبیل و همچنین سرچم – فیروزآباد و کمربندی بیله‌سوار و راه اصلی رضی امیرکندی خبر داد و بیان کرد: به برکت سفر رئیس جمهور برای تکمیل این پروژه‌ها منابع اعتباری مناسب پیش‌بینی شده است.
 
وی استان اردبیل را از استان‌های با رخداد پدیده‌های طبیعی متعدد یاد کرد و ادامه داد: سیل در شمال و جنوب این استان همواره خساراتی را بر جای گذاشت که به برکت سفر رئیس جمهور اعتبارات این استان در این بخش 20 برابر شده و به 82 میلیارد تومان افزایش یافته است.
 
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در مورد خرید نردبان 56 متری برای شهرداری و سازمان آتش‌نشانی که شهرداری ناتوان از خرید آن بود در قالب این تسهیلات خبر داد و عنوان کرد: بیش از 4 میلیارد و 400 میلیون تومان برای خرید نردبان، تشک و وسایل غواصی به شهرداری اختصاص یافته است.
 
آذرنژاد در پایان سخنان خود پروژه‌های مشارکتی شهرداری را 680 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در توسعه فضای سبز بیش از مقدار تعیین شده در طول سال توسعه فضای سبز اتفاق افتاده و شهرداری در تامین منابع آب مورد نیاز آنها نیز اقدامات خوب و مفیدی را انجام داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.