| کد خبر: 39238 |

نمایشگاه بین المللی خودرویی آمریکای شمالی(NAIAS) در سال ۲۰۱۵:

شرکت DENSO چشم اندازی از شهر هوشمند را به نمایش می‌گذارد

تین نیوز|  شرکت دنزو که یک تأمین­ کننده اجزا، سیستم­‌ها و فناوری پیشرفته خودرویی است، چشم‌­اندازی از شهر هوشمند خود را در نمایشگاه خودروی دیترویت در این هفته به نمایش گذاشته‌­است. چشم­‌انداز شهر هوشمند، ایمنی خودرویی و فناوری­‌های خورشیدی را در یک تلاش مشترک گردهم می­‌آورد تا شهری آگاه­‌تر نسبت به محیط­زیست را ایجاد نماید.

خودروها در این شهر قادرند با استفاده از فناوری V2X و DSRC و بدون استفاده از چراغ‌­های راهنمایی در شهر حرکت کنند. همچنین خودروها نه­‌تنها قادرند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند بلکه قادرند با زیرساخت احاطه­‌کننده­‌شان نیز در ارتباط باشند و این توانایی را دارند که عابرینی را که ممکن است در خط سیر آن­ها وارد ­شوند را نیز تشخیص دهند. فناوری خورشیدی انرژی شهر هوشمند را تأمین می‌­کند و خودروها نیز با انرژی الکتریکی به­‌حرکت درمی­‌آیند. این چشم‌­انداز از رانندگی خودکار برای دستیابی به اهدافش، فناوری­های V2X و واسط‌های انسان- ماشین را یکپارچه کرده ­است.

DSRC خودروها را قادر می­‌سازد تا محیط اطراف را ارزیابی کرده و با خودروها و زیرساخت اطرافشان از طریق تجهیزات کنار مسیر ارتباط برقرار کتتد تا ترافیک به‌­صورت روان­تری مدیریت شود. همچنین سیستم­‌های ایمنی به رانندگان کمک می­‌کنند تا با حداقل کردن حواس­‌پرتی، موقعیت­های اطرافشان را بهتر احساس کنند. این سیستم ها در سه گروه دسته بندی می شوند:

- ایمنی فعال شامل کروز کنترل گشت تطبیقی، همیار حفظ خط، مانیتورینگ وضعیت رانندگی به‌­منظور تشخیص رفتارهای بی‌­دقت در رانندگی و همیار حرکت در تقاطع ها به­‌منظور تضمین جریان ترافیکی ایمن در این مناطق

- ایمنی پیش از تصادف به­‌منظور تشخیص خطرهای بالقوه در طول یک مسیر و اعلام هشدار تصادف

- سیستم­های ایمنی غیرفعال مانند کیسه­‌های هوا و تماس اضطراری (eCall)

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.