| کد خبر: 39237 |

تامین اعتبار پروژه روشنایی باند و استقرار مرز هوایی فرودگاه جیرفت

تین نیوز |   در نشستی با حضور نمایندگان مردم استان كرمان در مجلس شورای اسلامی عملكرد فرودگاه‌های استان مثبت ارزیابی شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شركت فرودگاههای كشور، در این نشست كه به‌منظور ارائه گزارش مدیران كل استان كرمان به مجمع نمایندگان استان برپا شده بود٬ محمد نخعی مدیركل فرودگاه‌های استان با اشاره به وجود پنج فرودگاه عملیاتی در كرمان گفت: با همكاری مجمع نمایندگان، استاندار و همراهی فرمانداران جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ۷۵ درصد امور اجرایی فرودگاه جیرفت انجام و پروازها دایر شد و در حال حاضر پیگیر افزایش پروازها هستیم و امیدواریم مسئولان به‌صورت ویژه مساعدت كنند.

وی افزایش پروازهای فرودگاه كرمان به تبریز و ساری٬ اصفهان، كیش و شیراز را از جمله اقدامات اداره‌كل فرودگاه‌های استان برشمرد و خاطرنشان كرد: در حوزه بین‌المللی در كنار پروازهای مدینه٬ جده٬ نجف و بغداد پس از ده سال وقفه پرواز به دبی نیز از سر گرفته شد.

مدیركل فرودگاه‌های استان همچنین آغاز پرواز رفسنجان- مشهد را كه چند روز گذشته كلید خورد در راستای اهداف توسعه‌یی استان خواند و بر پیگیری برای افزایش آن تاكید كرد.

نخعی اجرای دو طرح بزرگ ساخت پایانه‌یی مجهز و خطی با مشاركت پیمانكاران بین‌المللی و احداث باند موازی در فرودگاه كرمان را از اهداف مورد نظر برای گره‌گشایی از كمبود شدید فضای مورد نیاز برای پذیرش مسافران و ارتقای ایمنی خواند.

وی همچنین در خصوص نیازهای فرودگاه جیرفت به كمبود لوازم ارتباطی و نیاز به كابل نوری و اینترنت مناسب اشاره كرد و ادامه داد: به‌دنبال نصب دستگاه‌های كمك‌ناوبری NDB و خرید DME هستیم و همچنین در زمینه كارگو مذاكرات و درخواست‌هایی شده و منتظر ارائه طرح توجیحی مناسب هستیم.

در ادامه این نشست فرج‌اله عارفی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد از نخعی و جزینی‌زاده معاون وی به‌واسطه پیگیری برای اجرای پروژه‌ها و به‌ویژه تطویل باند فرودگاه جیرفت قدردانی كرد.

عارفی همچنین با اشاره به مذاكرات صورت گرفته با كشور بلاروس برای برقراری پرواز و درخواست‌های بین‌الملل برای انتقال محصولات غنی جیرفت به روسیه و سایر كشورها خواستار انجام پروازهای صادراتی شد.
وی درخواست 30 میلیارد ریال اعتبار برای انجام پروژه روشنایی باند فرودگاه جیرفت را ضروری دانست و بر استقرار مرز هوایی در این فرودگاه تاكید كرد.

زاهدی رئیس مجمع نمایندگان و نماینده مردم كرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه ضمن قدردانی از فعالیت‌های مدیركل فرودگاه‌های استان٬ گفت: ترمینال فعلی فرودگاه كرمان در شان مردم فهیم استان نیست اما با مساعدت استاندار توانسته‌ایم به جای استفاده از منابع دولتی از حضور بخش خصوصی برای ساخت پایانه‌یی مجهز و مناسب استفاده كنیم.

در پایان نیز آذین نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با ارزیابی مثبت از برقراری پروازها به مقصد مشهد مقدس خواستار تداوم این حركت‌ها شد.

گفتنی است؛ در این نشست نمایندگان استان كرمان از مدیركل فرودگاه‌های این استان قدردانی كردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.