| کد خبر: 39226 |

تمام پروژه های راهسازی استان خراسان رضوی فعال است

تین نیوز |  مدیر ساخت و توسعه راه های اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تمام پروژه های راهسازی استان خراسان رضوی فعال است.
 
به گزارش تین نیوز ازروابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمد پارسا با اعلام این خبر گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات در سال جاری، برنامه ریزی و اولویت بندی پروژه ها به منظور مدیریت اعتبارات و تکمیل پروژه های مهم تر در سال مالی 94، اصلی ترین سیاست مالی این مدیریت می باشد.

وی در خصوص ساماندهی اجرای پروژه های این مدیریت افزود: برنامه ریزی به منظور تكمیل سریع پروژه های بزرگراه مشهد- سنگ بست – فریمان –تربت جام – تایباد – دوغارون انجام شده و با تقسیم عملیات اجرایی پروژه های مذكور به قطعات مختلف، اجرای عملیات به طور موازی در حال اجرا است.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به آمادگی لازم به منظور تكمیل بزرگراه شریانی مشهد- تربت حیدریه با توجه به حساسیت های ایجاد شده در خصوص ایمنی و اهمیت آن در بحث ترانزیتی اظهار داشت: بهسازی محور كبكان – درگز- لطف آباد و مشهد- سرخس نیز از دیگر پروژه های اولویت دار در این زمینه است كه با جدیت در حال اجرا  می باشد و تأثیر بسزایی در بهبود شاخص های حمل ونقل استان خواهد داشت .

مهندس پارسا اجرای 110 پروژه راهسازی، بهسازی و ایمن سازی راه ها از سوی این مدیریت را مورد توجه قرار داد و تصریح كرد: 22 قرار داد احداث راه ، 49 قرار داد بهسازی و آسفالت محورها و 11 قرار داد روكش آسفالت محورها، از مهمترین پروژه های در حال اجرا در اداره كل راه و شهرسازی استان به شماره می روند كه تكمیل سریع آنها به منظور فراهم كردن رفاه مردم استان و همچنین افزایش سطح ایمنی تردد در محورها، مورد تأكید اداره كل می باشد.

وی در ادامه، بهسازی محورهای شریانی و ترانزیتی استان را از اولویت های مهم اداره كل برشمرد و اظهار داشت: بر این اساس بهسازی و تكمیل بزرگراه مشهد- سنگ بست – فریمان – تربت جام – تایباد- دوغارون با 14 قرارداد همزمان و احداث بزرگراه سبزوار – سلطان آباد- دوغایی با 6 قرار داد همزمان در حال اجرا است.

وی با اشاره به وجود 4 پایانه مرزی فعال در استان، نقش راه های استان در رونق تجارت و صادرات كالا در كشور را قابل توجه ارزیابی كرد و گفت: ارتقای سطح كیفی راه های شریانی استان در راستای نیل به هدف گسترش زیر ساخت های حمل ونقل و ترانزیت در دستور این اداره كل قرار دارد؛ لذا روكش آسفالت محورهای شریانی از جمله بزرگراه كاهك – سبزوار-نیشابور – مشهد، مشهد-چناران – قوچان – فاروج و تربت حیدریه –دولت آباد- باخرز- تایباد در قالب چندین قرارداد، از جمله اقدامات در حال اجرا در این راستا می باشند.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره كل راه وشهرسازی خراسان رضوی، تردد ماهیانه میانگین بیش از یك میلیون خودرو در محورهای اصلی استان را مورد توجه قرارداد و خاطر نشان كرد: در راستای تكریم زائران حرم مطهر امام رضا (ع) و ارائه خدمات بهینه به ساكنان استان، ایمن سازی محورها، روكش آسفالت و احداث كنارگذر شهرهایی همچون چناران، فریمان، تربت جام، قوچان و بردسكن از سوی این مدیریت در حال اجرا می باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.