| کد خبر: 39221 |

گردشگری یکی از ۳ محور اصلی توسعه در کرمانشاه

تین نیوز | مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در برنامه‌ریزی کلان استان کرمانشاه، گردشگری در کنار صنعت و کشاورزی به عنوان یکی از سه محور اصلی توسعه استان در نظر گرفته شده است.
 
مهندس علی فعله گری در این باره اظهارکرد: با توجه به رایزنی که با حوزه معاونت برنامه‌ریزی استانداری به عنوان رئیس کارگروه گردشگری استان کرمانشاه انجام گرفته، گردشگری در کنار صنعت و کشاورزی به عنوان یکی از سه محور اصلی توسعه استان در نظر گرفته شده است.
 
وی با بیان اینکه همواره از این موفقیت به عنوان یکی از افتخارات کاری خود در یک سال گذشته یاد خواهم کرد، افزود: در این مدت محورهای کاری ما در حوزه میراث فرهنگی به تکمیل طرح‌های نیمه تمام متمرکز شد و در حوزه بافت تاریخی، مرمت آثار تاریخی، آزادسازی حرائم، آزادسازی آثار تاریخی و ... فعالیت‌های چشمگیری شکل گرفت.
 
فعله‌گری تصریح کرد: رفع معارض در معبد آناهیتا یکی از مهمترین کارهای ما بود که موفق شدیم دو باب منزل مسکونی در وسط محوطه معبد آناهیتا که سال‌ها به عنوان یک غده عمل می‌کرد را با تامین ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی و توافق با مالکین خریداری و تخریب کرده و راه دسترسی به معبد را مسدود کنیم.
 
وی ادامه داد: همچنین در داخل مجموعه معبد آناهیتا باغی بود با سه هزار متر مربع که سه سال پیش خرید شده بود، اما از تخریب ملک جلوگیری می‌شد که خوشبختانه با رایزنی لازم آن فرد بیرون ‌رفته و ملک تخریب شد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: قسمتی از تکیه بیگلربیگی نیز در تصرف یک خانواده قرار داشت که بعد از 20 سال موفق به بیرون کردن آنها شدیم و در آینده نزدیک ورودی تکیه در خیابان اصلی باز خواهد شد.
 
فعله گری افزود: همچنین زمین‌هایی که در اطراف آثار تاریخی شهرستان قصرشیرین خریداری کردیم، از دیگر اتفاقات خوب در این حوزه اداره کل میراث فرهنگی استان در یکسال اخیر بوده است.
 
وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری نیز ثقل کاری ما برنامه ریزی برای پذیرایی و جذب چهار میلیون گردشگر است، گفت: در بحث صنایع دستی نیز برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمانشاه و برنامه ریزی برای شرکت در نمایشگاه‌های مختلف شده است و ما از صنعتگران برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و حتی خارجی حمایت می‌کنیم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، در خصوص اقدامات این اداره کل در حوزه سرمایه گذاری نیز افزود: با تقلیل زمان صدور موافقت نامه‌های اصولی موفق شدیم این فرآیند را به صورت روزانه برای طرح‌های گردشگری انجام دهیم که در این راستا تاکنون فقط هفت موافقت‌نامه برای ساخت هتل و تعدادی مجتمع‌ خدمات رفاهی صادر شده است.
 
وی تصریح کرد: افتتاح یک هتل در شهرستان سنقر و کلیایی، مجتمع بین راهی در جوانرود، افتتاح هتل آپارتمان در کرمانشاه با سرمایه‌گذاری بالغ بر 5 میلیارد تومان بدون تسهیلات بانکی و چندین موافقتنامه اصولی دیگر نیز از اقدامات ما برای تامین زیرساخت‌های گردشگری استان بوده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.