| کد خبر: 39219 |

حداقل و حداکثر سن هواپیماهای کشور / ورود تعداد قابل قبولی هواپیما تا پایان امسال

تین نیوز |  معاون وزیر راه و شهرسازی از ورود تعدادی هواپیما تا پایان امسال خبر داد و گفت: ییشترین سن هواپیماهای کشور ۳۵ سال و کمترین ۱۰ سال است.
 
علیرضا جهانگیریان  درباره وضعیت ناوگان هوایی با توجه به ممنوعیت ورود هواپیماهای بالای ۱۵ سال گفت: در حال حاضر میانگین سن ناوگان حمل و نقل هوایی کشور حدود ۲۰ سال است که نسبت به سال گذشته یک سال کاهش یافته؛ این در حالیست که اگر طی این مدت هواپیمای جدید خریداری نمی‌شد سن ناوگان افزایش می‌یافت.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به دستورالعمل جدید ورود هواپیما که بر اساس آن تنها به هواپيماهای با سن زير ۱۵ سال اجازه اجاره يا خريد داده می‌شود، اظهار کرد: این آیین نامه به تازگی لازم الاجرا شده و برای مشاهده تاثیرات آن کمی زمان نیاز است اما در حال حاضر نیمی از هواپیماهای موجود در کشور کمتر از ۲۰ سال و نیمی بیش از ۲۰ سال سن دارند.
 
جهانگیریان با بیان اینکه بیشترین سن هواپیماهای کشور ۳۵ سال و کمترین سن ۱۰ سال است، گفت: تا آخر سال جاری تعداد قابل قبولی هواپیما وارد کشور می‌شود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: البته با توجه به اینکه مجوزهای پذیرش این هواپیماها از حدود ۶ ماه گذشته و قبل از تصویب دستورالعمل جدید ورود هواپیما اخذ شده بنابراین لزوما سن هواپیماهایی که تا پایان امسال خریداری می‌شوند کمتر از ۱۵ سال نیست اما قطعا عمر این هواپیماها زیاد هم نخواهد بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس هوایی 0 0

    کارشاس هوانوردی جناب اقای دکتر جهانگیریان با سلام و احترام. به نظر بنده هر کس این ایین نامه را تدوین کرده است یا شخصی مغرض است یا معاند است یا نا اگاه. زیرا همامنگ با قانون داماتو برای فلج کردن صنعت هوایی تهیه شده است. داماتو اجازه نمیدهد زیر ۱۵ سال خریداری شود شما هم اجازه نمیدهید بالای ۱۵ سال وارد شود. چه فرقی بین قانون شما و االفونذ داماتو سناتور ایتالیایی تبار وابسته به لابی یودی وجود دارد؟ …!

  • شاهرخ ظهرابزاده 0 0

    اگر امکان خرید هواپیمای نو وجود داشت، ‌ارلاینهای شاخصی چون ایران ار و ماهان هم حتما هواپیمای نو به صورت اعتباری خریداری می کردند. همانطور که در زمان سفر آقای خاتمی به فرانسه، قرار داد ۴ فروند ارباس ۳۳۰ و ۱۰ فروند ۳۲۱ با ارباس منعقد شد. اما به دلیل کارشکنی آمریکا، قرار داد از جانب ارباس فسخ شد. الان هم وضعیت به همان صورت است و امکان خرید هواپیما نو و حتی با سن کم وجود ندارد. حال در این میان، ارلاینهایی چون ماهان و کیش ار، که الان موفق هم هستند، کار خودشون رو با هواپیماهای دست دوم آغاز کرده اند و تا امروز هم ادامه داشته است. تنها هواپیماهای با سن کمتر از ۱۵ سالی که داشته اند توپولفهای ۱۵۴ و آن یک فروند ۲۰۴ بود که الان دیگر در ناوگانشان حضور ندارند. تقریبا تمامی ارباسهای ۳۰۰،۳۱۰ و ۳۴۰ ماهان و نیز ۷۴۷-۳۰۰ های ماهان و ام دی ۸ های کیش ار سنشان بالای ۲۰ سال است. تنها یکی از ۳۰۰-۶۰۰ های ماهان به رجیستر MNM دارای سن ۱۴سال و نیز ارباس ۳۴۰ با رجیستر MMB نیز ۱۴ ساله است. همچنین سه یا چهار فروند از ناوگان حدودا ۱۵ فروندی BAE این شرکت نیز کمتر از ۱۵ سال سن دارند. حال اگر قرار بود این قانون مثلا از ۱۰ سال پیش اجرا می شد، الان شاهد ظهور ارلاین موفقی چون ماهان نبودیم. همچنین اینکه سن تقویمی هواپیما هم مهم است، اما مهم تر از آن ساعات پرواز و سیلک‌های عملیاتی است که از آنچه که کارخانه سازنده تعریف کرده فراتر نرود. حال با توجه به شرایط موجود، اینکه دستوری گفته شود ۱۵ سال، مثل این است که توقع داشته باشیم، هواپیما بدون سوخت پرواز کند! یعنی شدنی نیست!