| کد خبر: 39205 |

نصب دستگاه های متعددITS حذف حضور فیزیکی نیروی انسانی درجاده هاست

تین نیوز | با نصب دستگاه های متعدد و سیستم های متعددی از جمله دستگاه های تردد شمار مرکز مدیریت راه ها حضور فیزیکی در جاده ها عملا معنایی ندارد.

رئیس مركز مدیریت راههای حمل و نقل و پایانه های استان همدان بیان كرد : در حاضر سیستم های متعددی از انواع دستگاه های تصویری، تردد شمارو...وجود دارد که اطلاعات جامع و كاملی را بدون حضور فیزیكی به مركز مدیریت راهها منتقل می نماید.

مصطفی پناهنده گفت : درگذشته برای بدست آوردن اطلاعاتی نظیر تعداد تردد در جاده ها ناچار بودیم ، از حضور فیزیکی دانشجویان بهره بگیریم ضمن اینکه اطلاعات بدست آمده دقیق هم نبود.
می افزود : در حال حاضر 49 دستگاه تردد شمار در محورهای مختلف استان نصب شده و ما می توانیم تردد خودروها را به صورت آنلاین داشته باشیم.

وی اضافه كرد در بخش نرم افزاری تردد شمار در مرکز مدیریت راه ، حتی تفکیک انواع وسائط نقلیه سبک و سنگین براحتی از اطلاعات دستگاه های تردد شمار استخراج میشود.

پناهنده گفت : دوربین های نظارت تصویری نیز نوع دیگری از دستگاه های نظارتی است که خوشبختانه با وجود 12 دوربین نظارت تصویری به صورت آنلاین پایش محورهای مواصلاتی را به انجام رسانیده می شود.
رئیس مركز مدیریت راههای این اداره كل بیان كرد :از این تعداد دوربین 9 دوربین بر روی دکل های مخابراتی و سه دستگاه نیز بر روی دکل های اختصاصی مونوپل اداره کل نصب شده است.

وی گفت با اطلاعات دریافت شده از این دوربین ها ، بهره برداری حجم ترافیک های عبوری و تخمین این موضوع به منظور تعیین انسدادهایی که ایجاد می شود و هم چنین مشاهده شرایط جوی و اینکه در حال حاضر محورها از نظر صعب العبور بودن و روان بودن ترافیک چه وضعیتی را دارند؛ مشاهده می شود.

وی به ارسال اطلاعات به پلیس راه , اداره کل راه وشهرسازی ,مرکزامداد و نجات و... اشاره كرد و افزود : انجام عملیات راهداری و سایر فعالیتهای مورد نیاز نیز از طریق اطلاعات بدست آمده توسط کارشناسان اداره کل انجام می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.