| کد خبر: 39204 |

بهسازی ساختاری بخشهایی از محور روستایی قمرود استان قم عملیاتی شد

تین نیوز | مدیر ساخت و توسعه راههای استان قم از پایان عملیات بهسازی ساختاری قطعاتی از محور روستایی قمرود استان قم خبر داد و گفت: قریب سه کیلومتر از محور روستایی قمرود بهسازی و 4.5 کیلومتر دیگر تا پایان خرداد ماه سال آینده آماده بهره برداری می شود.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، عباس فرهانی مدیر ساخت و توسعه راههای این اداره کل با اعلام پایان عملیات بهسازی ساختاری قریب سه کیلومتر از محور روستایی قمرود واقع در بخش شرقی استان قم گفت: با توجه به اضمحلال بخشهایی از محور روستایی قمرود، اجرای عملیات بهسازی این قطعات از تیرماه سالجاری آغاز شد.

وی افزود: به دلیل سطح نفوذ پذیری آب و پایین بودن سطح جاده که موجب جاری شدن آبهای سطحی روی آن می شد اصلاح ساختاری آن در دستور کار قرار گرفت.

فراهانی در خصوص بهسازی قطعه نخست که به طول تقریبی سه کیلومتر و در حد فاصل پل راهن تا روستای احمد آباد واقع شده است توضیح داد: این پروژه در قالب عملیات تثبیت بستر با استفاده از بار ریزی آهک و اجرای لایه های خاکریز، زیراساس، اساس، آسفالت به بهره برداری رسید.
وی از دیگر مشخصات فنی این پروژه به ضخامت 6 سانتی متری آسفالت اشاره کرد و ادامه داد: عرض جاده بدون احتساب شانه ها 6 متر و در طرفین دو شانه 1.5 متر لحاظ شده است.

مدیر ساخت و توسعه راههای استان قم از هدایت ترافیک در این مسیر خبر داد و تصریح ساخت: با توجه افزایش ارتفاع جاده که اصلاح و همسان سازی شانه راه را الزامی می دارد، عملیات بار ریزی شانه و آرامسازی مسیر در حال انجام است.

وی اعتبار هزینه شده این قطعه را بالغ بر چهار میلیارد و هفتصد میلیون ریال عنوان کرد.

فراهانی در خصوص اجرای عملیات بهسازی قطعه دوم نیز گفت: طول این قطعه قریب 5/4 کیلومتر و به موازات روستای فرج آباد تا کوه سفید امتداد می یابد.

وی نوع عملیات بهسازی این قطعه را نیز مانند قطعه نخست اصلاح ساختاری و بهسازی پایه ای عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: در صورت مساعدت شرایط جوی و دیگر عوامل فنی، اجرایی انشااله تا پایان خرداد سال آینده آماده بهره برداری گردد.
فراهانی افزود: اعتبار ریالی قطعه دوم بالغ بر15 میلیارد ریال و از محل قیرهای تحویلی (تماتری) تامین شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.