| کد خبر: 39156 |

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ آلودگی شهر تهران بیش از حد تحمل است / انتقاد از اوج گیری آلودگی هوای کلانشهرها

تین نیوز | عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اوج‌‌‌گیری آلودگی هوا در کلان‌شهرها به ویژه استان تهران٬ گفت: تردد خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده با عمر معاینه فنی بالا و همچنین استفاده از گازوئیل غیراستاندارد، عامل اصلی آلایندگی هوای پایتخت است.
 
حسین گروسی در گفتگو با تین نیوز، با بیان اینکه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس از مدت‌ها قبل با برگزاری نشست‌های منسجم در خصوص آلودگی هوای کلان‌شهرها به بررسی راهکارهای مختلف پرداخته است٬ افزود: آلودگی هوای کلان‌شهرها نیاز به عزم ملی و همکاری همه‌جانبه ارگان‌ها و مردم دارد. زیرا تحمل آلاینده های موجود در هوا خارج از تحمل شده است.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه با توجه به وارونگی هوا(اینورژن) در کلانشهرها و اوج‌گیری آلودگی تنها راه بهبود نسبی هوا بارش‌های جوی و همچنین استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی است٬ تصریح کرد: همکاری مردم در این زمان برای مقابله با آلودگی هوا بیش از هر چیز دیگری کارساز خواهد بود.   
 
بخش بزرگی از آلاینده ها ناشی از عدم انجام معاینه فنی خودروها است
 وی با بیان اینکه آلودگی هوا رابطه مستقیم با به خطر افتادن سلامت افراد دارد٬ گفت: هر چند وضعیت آلودگی هوا در تهران و سایر کلانشهرها به نسبت سال‌های گذشته بهبود یافته اما باز هم شاهد آلاینده هایی‌ هستیم که باید از بین برود.
 
نماینده مردم شهریار، با تاکید بر اینکه از ابتدای سال جاری میزان ناپایداری‌های جوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است٬ افزود: امید است با افزایش بارش‌های جوی شاهد کاهش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور باشیم.
 
وی از فراکسیون محیط زیست مجلس و شهردار تهران و همچنین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درخواست کرد، بررسی ضربتی راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران را با جدیت هر چه بیشتر دنبال کنند. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.