| کد خبر: 39131 |

قطار تهران به شمال

تین نیوز |  استاندار تهران با بیان اینکه ۸۰ درصد صادرات خدمات فنی مهندسی از پایتخت انجام می‌شود، گفت: قانون منع استقرار صنعت در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران شامل صنایع نوین (های تک) نیست.
 
 سید حسین هاشمی پیش از ظهر امروز در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان تهران که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که در استان تهران برای استقرار صنایع وجود دارد، به دنبال راهکارهای ویژه‌ای هستیم چرا که نمی‌توان افراد متخصص و توانمندی را که در تهران حضور دارند را نادیده بگیریم، از طرفی طبق قانون حضور صنایع تا ۱۲۰ کیلومتری تهران ممنوع است و در عین حال ۸۰ درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی در تهران صورت می‌گیرد که نمی‌توانیم آن را به فراموشی بسپاریم.
 
وی با اشاره به اینکه به دنبال استقرار صنایع های‌-تک در استان تهران هستیم، افزود: سه نقطه تهران برای آماده‌سازی زیرساخت‌های این مسئله جانمایی شده تا بتوانیم از ظرفیت جوانان متخصص و سرمایه‌گذار خارجی در این عرصه استفاده کنیم.
هاشمی تصریح کرد:‌در این حال یک منطقه ویژه اقتصادی در جنوب تهران به وسعت ۲۱۰۰ هکتار مصوبه دولت را دارد که ما ۵۰۰ هکتار هم برای صنایع های‌-تک به آن اضافه کردیم تا سرمایه‌گذار از امتیازات ویژه این منطقه استفاده کند.
استاندار تهران با اذعان به اینکه دولت یازدهم به دنبال شعار نیست بلکه به دنبال عرضه آنچه امکان‌پذیر است می‌باشد، افزود: دو کار مطالعاتی برای رونق بخشیدن به این ارم در دستور کار داریم که قطار تهران به شمال یکی از آنهاست که ۷۰ کیلومتر طول آن و ۳۰ کیلومتر فضای باز آن است و با استفاده از سرمایه‌گذار خارجی می‌توانیم، به راحتی مسیر تهران به شمال را با ۱۰۰ کیلومتر به هم وصل کنیم.

وی گفت: همچنین اکنون تهران بالای ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد که ۹ میلیون نفر آن در شهر تهران و ۴ میلیون نفر در شهرک‌های اقماری اطراف هستند که باید بتوانیم مانند بسیاری از شهر‌های مهم دنیا این شهرک‌ها را از طریق جاده کمربندی به تهران وصل کرده و جمعیت را از هاب منطقه‌ای از طریق مترو به داخل تهران منتقل کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ارشد بازنشسته وزارت راه 0 0

    وقتی وزارت راه برنامه یا طرح جامعی برای حمل و نقل ندارد استاندار محترم چه پروژه هایی را از آستین بیرون می آورد!! جای برنامه حمل و نقل بین تهران و استانهای شمالی و برنامه حمل و نقل حومه ای تهران خالی است و وزارت راه باید این برنامه ها را با مطالعات تخصصی ارائه کند

  • تقی پور 0 0

    تهران - شمال نیاز به مترو دوخطه دارد که هر نیم ساعت یک قطار حرکت کند نه راه آهن یک خطه که روزی یک قطار داشته باشد. راه آهن تهران آمل یک خطه قراره ساخته بشه که بدرد نمی خورد و پول دور ریختن می شود