| کد خبر: 39129 |

راه آهن مشهد - هرات تا پایان سال ۹۴ راه اندازی می‌شود

تین نیوز |  استاندار خراسان رضوی گفت: راه‌آهن مشهد و هرات را تا پایان سال ۱۳۹۴ راه‌اندازی می‌کنیم تا در بحث توسعه بعدی قطار مشهد به هرات برسد.

 علیرضا رشیدیان عصر امروز در دیدار با سیوانکا داناپالا رئیس دفتر مرکزی کمیساریای عالی سازمان ملل در تهران و هیئت همراه اظهار داشت: شکل نگرفتن دولت جدید افغانستان و به کارگیری سرپرستان موقت نگران‌کننده بود و در داخل این کشور شرایط نامناسبی را پدید آورده بود و این شرایط با شکست‌های گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه همزمان شده بود که سبب بروز خطر حضور آنها در افغانستان و ایجاد خطر برای این کشور و کشورهای همسایه همچون ایران شده بود.
 
وی افزود: شرایط منطقه نگرانی‌ها را افزایش داده بود که اگر دولت افغانستان سریع‌تر شکل نگیرد بازهم به سمت ناآرامی و بروز مشکلات حرکت کند.
 
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امیدواریم که با ثبات امنیتی و سیاسی در افغانستان زمینه ایجاد توسعه فراهم شود و بهترین راه برای مسئله مهاجران افغانی برقراری زندگی مناسب در وطن خویش بوده تا بتوانند به خاک خود بازگردند.
 
رشیدیان تصریح کرد: طرح‌هایی را با والی سابق هرات هماهنگ کرده بودیم، اما با توجه به جابه‌جایی‌های صورت‌گرفته اخیر فعلاً معلق مانده است، اما امیدواریم که هرچه سریع‌تر امکانات و هماهنگی لازم جهت همکاری‌های مطلوب‌تر فراهم شود.
 
وی تأکید کرد: در حوزه برق، خدمات فنی، کشاورزی، آموزش‌های صنعتی و غیره به هرات کمک می‌کنیم و درباره خدمات فنی و مهندسی هم از ظرفیت‌های استان در اختیار آنها قرار می‌دهیم.
 
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: امیدوارم که با کمک‌های سازمان ملل و همه کشورهایی که در سفر قبلی به کشورمان آمدند کیفیت خدمت‌رسانی به مهاجران در مسائل بهداشتی، امنیتی را افزایش دهیم و خدمات انسانی مورد نیاز مهاجران افغانی و عراقی را فراهم کنیم و قطعاً با همکاری‌های بهتر و بیشتر این حمایت‌ها و خدمات‌رسانی‌ها مطلوب‌تر از گذشته است.
 
رشیدیان گفت: امیدوارم که از این سفر مجدد راضی و خوشنود باز گردید و هیچگونه نگرانی‌ای هم بابت مهاجران افغانی ساکن در ایران نداشته باشید.
 
وی افزود: بحث شهریه با یک تأخیر اعلام شد که سبب نگرانی شده بود و با تلاش صورت‌گرفته این نگرانی برطرف شد و تلاشمان این است که مهاجران ساکن در ایران هیچگونه مشکل و نگرانی‌ای نداشته باشند.
 
رشیدیان تصریح کرد: امید داریم که این همکاری‌ها گسترش یابد و در حوزه مسائل آموزشی و بهداشتی و ایجاد زمینه‌های اشتغال برای پناهجویان و بازگشت به کشورشان فراهم گردد که البته یک سمت این موضوع به مسئولان افغانستانی باز می‌گردد.
 
وی تأکید کرد: اگر یک هزارم هزینه‌ای که برای جنگ در افغانستان شد برای زندگی با گرامت بشود قطعاً مهاجران افغانی ساکن در ایران و در کشورها به وطن خود باز می‌گردند.
 
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: به فرموده امام خمینی(ره) امیدواریم که هزینه‌هایی که برای جنگ می‌شود برای صلح و آموزش انسانها صورت پذیرد.
 
رشیدیان گفت: امروز روز هوای پاک است و امیدوارم که این روز در زندگی پاک و نگاه پاک انسانها تأثیرگذار باشد و شاهد زندگی‌هایی شیرین و مسرت‌بخش باشیم.
 
وی افزود: انشاالله که شاهد صلح و دوستی در تمام دنیا باشیم و می‌توانیم که قطعاً در آرامش باشیم، در حالی که همسایگان ما با مشکل مواجه هستند و امیدواریم که شاهد این صلح و دوستی در همه‌جای دنیا باشیم.
 
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از عناوین امام رضا(ع) امام مهربانی‌هاست و ما نیز به این افتخار می‌کنیم که مبنای حرکتی‌یمان در مسیر خواسته‌های امام مهربانی‌ها بوده و اینکه میزبانی برای مهمانان امام رضا(ع) هستیم و امید آن داریم که میزبانی‌ای شایسته از مهمانان ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) داشته باشیم.
 
رشیدیان تصریح کرد: منش زندگی پیامبر اکرم(ص) هم مبتنی بر صلح و دوستی بود و ما پیروان ایشان موظف به اجرای این منش هستیم و اینکه آن را در میان تمامی جوامع تبلیغ کنیم.
 
وی تأکید کرد: امیدواریم که شما هم کمک کنید تا نقش سازمان ملل در مسیر ایجاد صلح، دوستی و نزدیکی ملت‌ها باز شود و در این راه نقشی بسیار اساسی داریم و امیدواریم که به‌ویژه در حوزه منافع نیروی انسانی سازمان ملل توجه ویژه‌ای داشته باشد و این مهم را به منافع سیاسی اولویت دهد.
 
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: از حمایت‌های دو کشور ژاپن و استرالیا هم در ساهت این مدرسه تقدیر و تشکر می‌کنم.
 
رشیدیان گفت: این امید را داریم تا در دیدار آینده فاز 2 شهرک صنعتی هرات را افتتاح کرده و زمینه‌ای برای اشتغال جوانان افغانی فراهم کنیم.
 
وی افزود: راه‌آهن مشهد و هرات را تا پایان سال 1394 راه‌اندازی می‌کنیم و تا در بحث توسعه بعدی قطار مشهد به هرات برسد.
 
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دولت ایران از این خط ریلی حمایت کرده و از مشهد تا نقطه صفر مرزی و از آنجا تا منطقه عوریان مورد تعهد ماست و از عوریان تا هرات هنوز توافقی با دولت افغانستان نداشته‌ایم، اما امیدواریم تا منطقه‌ای را که متعهد شده‌ایم در زمان مقرر به اتمام برسانیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.